Candy wasdroger, droogt niet meer

Nadia1504

  • #1
Geachte kenner,

Ik heb een probleem met mijn Candy CIC259TEX condensdroger, namelijk deze droogt het wasgoed niet meer! De droger is 3 jaar oud en wordt regelmatig gebruikt en schoongemaakt, zowel pluizenfilter als condensator.

Nu geeft mijn droger de melding "pluizenfilter schoonmaken" maar dit heb ik uitgebreid gedaan! Sterker nog als beide filters uit de droger zijn en ik zet hem aan dan nog geeft hij deze melding.

Voor de duidelijkheid de droger draait wel normaal maar dan koude lucht, ik heb ook nadat ik de filters heb schoongemaakt de lege droger een tijdje laten draaien zodat al het los vuil weer eventueel in de filter kon worden opgevangen, helaas zonder resultaat.

Ik krijg het gevoel dat de sensor verstopt of vuil is maar weet niet waar ik deze kan vinden. Ik heb al geprobeerd de droger te openen maar aan de achterkant zit meteen 't warmteelement, aan de voorkant het paneel en aan de onderkant de motorbouten. Ik ben namelijk bang dat ik iets wel los krijg maar niet weer vast. ;)

Ik hoop dat iemand een goed idee voor me heeft!
Alvast bedankt!

Groet Nadia
 

Co de Witgoedman

  • #2
Tja, een wat lastig probleem , daar er maar weinig van dit soort drogers verkocht zijn en de ervaring , in ieder geval van mij , met deze droger niet zo is van : Huppa , het antwoord is.........

Volgens mij lijkt het op een verstopping in het luchtsysteem.

Neem een digitale camera en maak foto´s van de achterzijde en de daar uitgevoerde werkzaamheden, maak het luchtcircuit zo schoon mogelijk en ook de condensor zal goed schoon moeten zijn.

Controleer ook de filters op doorkijken, een schoon filter kunt u nl doorheen kijken, en maak deze evt schoon met heet water.
 

Nadia1504

  • #3
Hallo Co,

Ik heb nogmaals geprobeerd alles waar lucht doorheen komt, schoon te maken met stofzuiger e.d., de filters zijn brandschoon, dus daar kan het niet aan liggen. Dus of de verstopping zit ergens diep in de machine of er is iets anders aan de hand.

Ja foto's van de achterkant, helaas is er niet veel te zien, want het is een is een ijzeren plaat met een kleine behuizing (met daaronder electra), wat ik niet durf los te maken! Daarom ga ik met mijn oom (elektricien) op zoektocht en laat nog wel weten als het helder is wat het probleem was.

In ieder geval bedankt voor de moeite!!

groet Nadia
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu