Candy vaatwasser DFI 105T vreemd probleem

JanPieter

  • #1
Heb een heel vervelend probleem met mijn Candy DFI 105T vaatwasser.
Programma loopt sinds kort vast met code E3.
Boekje zegt oorzaak E3: "Het warmwaterelement werkt niet goed als het filter verstopt is". Oplossing: "Maak filter schoon, blijft probleem bestaan bel GIAS service".

Filter is/was brandschoon, en machine is 4 jaar oud, niet al te intensief gebruikt.

GIAS kent dit niet als bekend probleem.


Zelf het apparaat opengeschroefd, geen vuil te constateren. Machine met zijplaten verwijderd aangezet en getest met diverse programma's.

Wat gebeurd er exact (programma P2 met voorwas):
1. machine pompt
2. machine laat water in
3. machine spoelt
4. machine pompt
5. machine laat water in
6. machine verwarmd en spoelt. Verwarmen gaat ok, stopt bij 60graden. (gemeten op aansluitingen verwarmingselement, is overigens type doorvoer, aan linkerzijde geplaatst)
7. machine pompt
8. machine laat water in en spoelt kort
9. machine blaast af en toe hete lucht (display: nog 12 min)
10. machine staat na 10min op display "1 min"
11. machine blijft 5 minuten op "1min"
12. machine springt op code E3.


vreemd is voor mij punt 8. Waarom laat de machine opnieuw (koud water) in, terwijl ie klaar is met wassen??? Vervolgens beetje hete lucht blazen droogt natuurlijk niet, er staat 3cm koud water onderin!
Dan lukt drogen natuurlijk nooit, dus vandaar denk ik die 5min op 1min (punt 11), en vervolgens een error rondom verwarmingselement!


ter info:
Er zit ook een 32min snelwas optie op 't apparaat. (P9). Hier gebeurt ongeveer hetzelfde alleen machine stopt na 1 min verwarmen en meldt "piep, 0 op display", oftewel programma klaar. Echter staat er dan wel 3cm water in de machine.


Mijn eigen diagnose is dat machine onterecht water inlaat vlak voor droogonderdeel van programma. Ik zie niet in hoe een defect component (sensor/pomp/verw.element) dit kan veroorzaken.

Iemand enig idee wat hier loos is en hoe op te lossen????
 

JanPieter

  • #3
Nee, nog niet gedaan. Zal ik doen. Maar ben bang dat 't niet helpt, machine is brandschoon, alle onderdelen geinspecteerd. (bodem en zijplaten eraf, slangen los etc.)

Het lijkt mij zelf eerder een sw bug (of hidden instelling die fout staat mbt water inlaten voor drogen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu