Bypass verplaatsen

MauritsvanVeen

  • #1
De bypass van mij cv-ketel is op een vervelende plek gemonteerd. Ivm verbouwing v/h toilet wil ik de buizen naar de bypass graag weghebben daar. Als ik de bypass wil verplaatsen, waar mag hij dan geïnstalleerd worden? Ik heb geen thermostaatkranen, heb gehoord dat je dan ook de knop van de kraan van een radiator er af kunt halen zodat er altijd een circulatie is.
 

Fiesiekus

  • #2
Dat laatste klopt, als je circulatie via een radiator hebt is dat genoeg.

Verder heb ik altijd begrepen dat een by-pass zo ver mogelijk van de ketel verwijderd moet zitten.
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #3
Als je geen thermostaatknoppen hebt is een bypass niet nodig zolang maar niet alle radiatoren dicht worden gedraaid.
 

Xr8

  • #4
Meestal geeft de fabrikant aan dat de bypass op een minimale afstand moet zitten van de ketel. Dit staat in de installatie handleiding.

Als u een installatie heeft met een kamerthermostaat waarop de installatie regelt en in de ruimte waar deze zit, zitten radiatoren met gewone kranen, die altijd openstaan dan kunt u de bypass zonder probleem verwijderen. De radiatoren zijn dan de bypass. Deze radiator(en) mogen dan niet dichtgedraaid worden.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu