Bovenlicht badkamermuur

Jelmerv

  • #1
Hi allemaal,

Ik zit momenteel vol in de renovatie van mijn appartement in Amsterdam. In het midden van de woning zit de badkamer en om wat lichtinval te creëren willen we op de badkamermuur in een hoek een raam plaatsen.



Het raam plaatsen we in een hoek en sluit in verstek afgewerkt met speciale kit op elkaar aan. We willen het raam zoveel mogelijk weggewerkt in de muur en het plafond, dus het idee wat we hebben is om een sponning te creëren onder en boven met een stucprofiel van 1cm onder en boven 3mm. Daar wordt vervolgens tegenaan gestuct.

Het glas wordt waarschijnlijk 24mm dik en werken we af met glasband. Waar ik zelf nog over twijfel is in hoeverre het stevig genoeg is om het glas vast te zetten met stucprofielen en of het niet gaat trillen ivm de deur die in dezelfde muur zit. Moet het glas verder nog op een rubbere mat oid geplaatst worden?

Ik ben benieuwd naar jullie reactie en eventuele suggesties.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Schets eens een detail hiervan. Stucprofiel/stucwerk alleen als sponning klinkt niet erg stevig. Je moet het raam ook kunnen schoonmaken.

Kit het glas straks ook af.
 

Jelmerv

  • #3
Inmiddels besloten van dit idee af te zien en te gaan werken met zwart metalen U profielen voor het plaatsen van het raam. Vinden we toch wat mooier en volgens mij een wat steviger geheel.... :-) Nu alleen nog op zoek naar een oplossing voor de hoek. Waar ik nu aan denk is de hoek af te werken met een hoekprofiel die ik dus op de hoek verticaal plaats tegen de U profielen.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Klinkt als een beter idee. Bedenk wel alvast even hoe je het raam in het U-profiel gaat krijgen :wink:
 

Jelmerv

  • #5
Haha, ja ik daar ben ik al even over aan het nadenken. Mijn idee nu is om U profielen aan beide zijdes te doen langs 3 kanten: boven, onder en de aansluiting met de muur. Daar de ramen in te schuiven en dan op de hoek af te werken met een hoekprofiel die ik verticaal over de hoek heen zet. Ik heb maar even een plaatje gemaakt ter verduidelijking.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu