Bouwtekening schuur

Spinner

  • #1
Wie weet waar ik een bouwtekening voor een houten schuur zou kunnen downloaden, of wie kan mij aan een bouwtekening helpen? afmeting ongeveer 4.50 breed bij 3.50 diep.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Een aannemer of een architect, of in elk geval een bouwkundig geschoolde lijkt me de aangewezen instantie om een bouwtekening voor je te maken.

Downloaden geef ik je niet veel kans, want tekeningen zijn in het algemeen copyright beschermd, en ontwerpers gaan hun eigen ontwerpen niet zomaar op het internet plaatsen.

Daarbij komt, dat een dergelijke tekening ook afhankelijk kan zijn van de situatie ter plekke, met name de ondergrond. Vermoedelijk heb je er ook een bouwvergunning voor nodig en zal de gemeente bepaalde eisen stellen aan vorm en uitvoering.
 

Leffering

  • #3
Het downloaden van een schuurtje heeft inderdaad geen zin!
Informeer eens bij de Gemeente van wat de eisen etc zijn!
 

Hharbers

  • #4
Op de site van de gemeente tilburg kun je het bouwarchief online inzien en alle bouwaanvragen downloaden met je digid code

Als je in de buurt woont kun jeen srondkijken of je een voorbeld ziet en dat adres invoeren in het systeem

henk
 

Pepjo

  • #5
Volgens mij de eerste gemeente in Nederland die dat toepast.
Wel een mooi gebaar !
 

Supasister

  • #6
Spinner schreef:
afmeting ongeveer 4.50 breed bij 3.50 diep.
Het ligt er een beetje aan waar je de schuur gaat bouwen, maar deze afmeting kàn bouwvergunningsvrij zijn.

Om dit zeker te weten kun je inderdaad het beste op de site van jouw gemeente kijken of bellen met de afdeling bouwen en wonen (of een variant hierop); Of kijk bijhttps://www.omgevingsloket.nl/Particulier/particulier/home?init=true
Daar kun je precies kijken of je wel of geen bouwvergunning nodig hebt.
Kijk dan bij Bijgebouw of Overkapping. Doorloop de procedure en aan het eind staat vermeld of een bouwvergunning nodig is!

@Pepjo: het is de bedoeling dat alle gemeente op deze manier hun informatie gaan geven. Inclusief de bestemmingsplannen en hun voorschriften.
 

Gerrit

  • #7
Het zou mooi zijn, maar ik denk dat er nog een lange weg te gaan is.
 

Supasister

  • #8
Gerrit: ik weet het wel zeker. Die lange weg te gaan dan he.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu