Bouwtekening huis

Wibo07

  • #1
Ik heb enkele jaren geleden een koophuis gekocht. Hier was geen bouwtekening van. Is er een plaats waar je deze alsnog kunt verkrijgen. Ik bedoel geen kadastreel overzicht, maar dus een met de draagmuren, leidingen, electra e.d.
 

Mark en 3 meiden

  • #2
Hangt beetje van de leefttijd van de woning af
weet je wie het ooit gebouwd heeft?
of woont er nog een eerste bewoner van zo'n zelfde huis
mischien heeft die nog tekeningen of in de archieven van de bouwer
 

Wibo07

  • #3
Het huis is van ± 1928 en wie de 1e eigenaar was weet ik niet. Ook niet wie het heeft gebouwd. En in de tussentijd zijn er meerdere eigenaren gepasseerd en de laatste is van de aardbodem verdwenen :shock: . De buren weten verder ook niets... Elk huis in mijn straat is weer anders :roll: .
 

Mark en 3 meiden

  • #4
Dan heb je hetzelfde probleem als ik
heel mischien in de gemeente archieven
maar na zoveel jaar is eral zoveel veranderd
hier in langedijk wou de gemeente wel zoeken voor me
maar volgens die tekeningen zat mijn watermeter buiten in een put,had ik nog geen gas en de electra stond er helemaal niet op
de waterleidingen waren van lood (is al lang niet meer zo)
de rioleering liep naar achter (al jaren naar voor)
dus de tekeningen van toen zijn alleen nog maar een leuk hebbedingetje
ons huis is van 1930 dus bijna zelfde leeftijd
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #5
De gemeente, gemeente(/streek)archief of een architect of aannemer die het huis ooit verbouwd heeft. In die volgorde :)
 

LBC

  • #6
Vermoedelijk zijn er geen tekeningen meer van. Ik ben bang dat, indien je echt tekeningen wil hebben, je ze zal moeten maken of laten maken. Ik heb geen idee of ik hier reclame mag maken en zo nee dan spijt me dit, maar ik kan ze voor je maken als je wil.

Met vriendelijke groet

Arno
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu