Bosch vaatwasser stuk

Sonnie1983

  • #1
Hoi hoi,

Paar maanden geleden zijn we een paar keer beneden gekomen sochtends vroeg waar we water tot aan de voordeur vonden!

Het leek van de vaatwasser af te komen. Dagen er na elke keer meteen na het eten aangezet en gekeken wat ie dan deed. Gebeurde er niks.

Uiteindelijk dus weer een keer zo naar beneden gekomen sochtends en toen bleef de vaatwasser maar draaien en foutmelding F komt er te staan. Eerst probeerde de vaatwasser dan nog water aan te halen/weg te voeren weet niet welke van de 2 maar je hoorde dat ie wat deed.

Maar als ik hem nu aan zet nadat ik er wat ontstopper in heb gedaan (soda hielp niet). En het water dus weer is gezakt. Gebeurd er niks meer alleen de foutmelding F blijft staan.

Zit er een reset knop ofzo ergens op? Want de vaatwasser staat nu al een tijdje zo.
Ik ga hem dit weekend van binnen helemaal uit doen nog want hij is toch nog wel wat vies na dat ik pas die ontstopper er in heb gedaan (na dat water wat er dus altijd in bleef staan).

Verder had ik de filter en rooster in een emmer gezet met spul er in om ze goed schoon te weken. Maar wat denk je.. vriendje wil ijverig in de tuin bezig zijn en hij heeft het weg gegooid zonder dat ik dat wist en toen ik er dag later achter kwam toen was de grijze bak alweer geleegd door de vuilnismannen....

Kan je die ook los aan komen of is inderdaad de beste oplossing een nieuwe vaatwasser aan te schaffen?

Gegevens:
Bosch SGV4303/13 Typ S9V1B
Inbouw.

Al is het maar dat ik hem even kan reseten om hem van binnen schoon te krijgen.

groetjes en bedankt
 

Henny

  • #2
Vermoedelijk staat er (lek)water in de witte kunststof bak van de machine.
Verwijder eerst het keukenpaneel van de machine.
Demonteer hierna de metalen plint van de machine.
Je kan nu in de witte kunststof bak kijken.
Als er water instaat, verwijder dit water dan.
Je kan de machine eventueel schuin naar voren houden, zodat het
water eruit kan lopen.
Start nu een programma en controleer waar de lekkage vandaan komt.
Resetten van de machine is meestal de eerste en derde programmatoets
tegelijk indrukken. In de display verschijnt dan het cijfer 0.
 

Sonnie1983

  • #3
Ik heb geprobeerd te resetten en volgens mij was het de 2e en 4e programma knop. Maar dan gaat hij wate rpakken onder in waar het water zeg maar ook wegloopt. De vleugels draaien niet rond zeg maar.
En na tijdje als ik weer uit en aan doe krijg ik weer F in beeld te zien.

En dat open maken enzo dat durf ik niet.

gr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu