Bosch vaatwasser SGU4695EU/17 blijft pompen

Tgtorv

  • #1
Hallo,

Sinds vandaag hebben we problemen met onze Bosch vaatwasser SGU4695EU/17 .
Vanmiddag was er een lekkage. Het water liep er aan de voorkant uit. Het leek langs de deur te stromen.
Na het dweilen de vaatwasser weer aangezet om het programma af te maken. Hij bleef echter hangen op 1 min, de pomp bleef draaien. Het water werd wel allemaal weg gepompt.
Ik heb net alle zeven en filters eruit gehaald en de pomp kan vrij draaien en voert ook water af, maar blijft dan draaien.

Nu las ik hier ergens dat dat kan doordat er water op de bodemplaat staat waardoor er een soort beveiliging in werking treed. Ook kan het dus te maken hebben met de 'rode vlotter(s)'.

Ik heb de volgende vragen:
Wat kan de oorzaak van de lekkage zijn?
Wat wordt er bedoeld met de bodemplaat en hoe kan ik erbij?
Waar vind ik de rode vlotter(s)?

Hopelijk heeft iemand hulp. Alvast bedankt!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Door het verwijderen van de plint aan de voorkant of door het verwijderen van een zijpaneel kunt u op de bodemplaat kijken.
Daar vindt u ook de vlotter.
Wat de oorzaak van de lekkage is zult u even moeten uitzoeken, laat de machine, na droogmaken van de bodemplaat een wasgang maken om te zien waar het lekt.
 

Tgtorv

  • #3
Ik heb vanavond beide zijpanelen er af gehaald en er bleek inderdaad een flinke hoeveelheid (ranzig) water in te staan. Ongelofelijk dat dit niet tot kortsluiting of iets dergelijks heeft geleid.
Na het water te hebben verwijdererd, heb ik een spoelprogramma laten draaien om te zien waar de lekkage zit. Vreemd genoeg lekte er nu geen water.
Morgen maar eens kijken met een volledig programma.

In ieder geval hartstikke bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu