Bosch vaatwasser labyrinth vervangen?

Rveelenturf

  • #1
Onze Bosch vaatwasser SGS4722EU heeft de laatste tijd kuren. Hij bonkt bij het water nemen en er blijft af en toe water onderin de machine staan na afloop.

Ik ben de boel intern gaan reinigen. In de slang vanaf de pomp zat wat zwarte smurrie. Dit zat ook in het deel met onder meer het rode vlottertje dat onder het labyrint is geplaatst. Daarmee is het bonken verleden tijd.

Linksboven in het labyrint zit ook vervuiling. Ik heb begrepen dat dit het probleem van het achterblijvende water zou kunnen veroorzaken.
Mijn vraag: Is er een manier om dit echt afdoende te reinigen? Of koop ik beter een nieuwe?
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
1. Graag compleet E-nummer en FD nummer vermelden.

2. Over labyrint en het schoonmaken ervan is al heel veel geschreven.
    Gebruik de zoekfunctie, met "labyrint" of "labyrint".
 

Wittenico

  • #3
Het beste is om labyrint in het inlaat huis (gedeelte rechts onder bij labyrint) te vervangen. Daar waar de zwarte plek zit is de ontluchting verstopt. Bij het afpompen kan nu viezigheid naar je inlaathuis gaan en daar de pressostaat kamer vervuilen. Je moet op hoge temperaturen wassen, dan heb je de minste kans op vervuiling.

Of dit ook het probleem van het mider goed afpompen ook mee afgelopen is durf ik niet te zeggen. Er blijft altijd wel iets water in de filterbak staan, dat is normaal
 

Rveelenturf

  • #4
Voor de goede orde:
E SGS4722EU/25
FD8211

Een beetje water in het filterhuis zal normaal zijn. Maar als om de haverklap het hele filterhuis onder water verdwijnt zal er toch wel meer aan de hand zijn?

Verplaatst, vaatwassers komen beter tot hun recht in de keukenrubriek,
moderator
 

Henny

  • #5
Om het labyrint te reinigen, zul je deze eerst moeten demonteren.
Zet het labyrint met de openingen naar boven.
Giet daarna bleekwater in de achterste twee kanalen.
Laat het bleekwater geruime tijd inwerken.
Herhaal dit, indien nodig, enige malen.
Bovenin deze kanalen zit een zwart palletje.
Dit palletje moet uiteindelijk vrij kunnen bewegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu