Bosch Vaatwasser Hangt in Timer Menu

Jella

  • #1
Bosch SGS5602/16 FD7902

Ik heb zojuist mijn vaatwasser verhuist (netjes rechtop en leeg gepompt), maar bij het opnieuw aansluiten constateer ik het volgende probleem.

De machine gaat aan en de display blijft van 0 tot 24 lopen. Dit kan ik niet onderbreken, ook niet door de machine met resetten.

Mijn vermoeden was dat de timer knop vast zat. Met deze knop kan je , direct na het aanzetten, instellen over hoeveel uur de machine moet starten (vanaf 0 tot max 24 uur later). De knop zat echter niet vast :(

Ik ben bang dat het iets op het moduul is, mogelijk door trillen/schokken tijdens transport. Bij inspectie van het moduul zie ik geen losse relais of wat dan ook.

Mijn vraag is of iemand nog een tip heeft. Een nieuw moduul bestellen is voor mij te duur, wellicht zijn ze 2e hands te vinden. Zou het evt. ook in de schakelaar van de timerknop kunnen zitten?

_Jelle

P.S.

Ik haat afwassen met de hand.... help!

Foto's volgen
 

Jella

  • #2
Na het in elkaar schroeven heeft de machine nu een keer gewerkt, daarna hetzelfde probleem.

foto's van de switch (rechtsboven)

achterkant


moduul

De fotos staan helaas niet meer online
 

Jella

  • #3
Als work around besloten de kabel te verbreken die de "timer" met het moduul verbindt. Hierdoor stopte het lopen van het menu. Met de hand contact gemaakt tot dat deze weer op 0 stond. Et voila.... mijn vaat wordt weer gedaan.

Niet de netste oplossing, maar aangezien ik het timer menu toch nooit gebruikte heb ik er vrede mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu