Bosch Maxx 5Wasdroogcombinatie met foutcode f17

Witgoed198

  • #1
Ik heb een Bosch maxx 5 Wasdroogcombinatie type wvd2452DNL, WWD45 en met fd nummer 8705

Bij het droogprogramma een code F17 aangeeft kan iemand aangeven wat het probleem zou kunnen zijn?

groetjes
 

HarryO

  • #2
F17 staat voor probleem met de water toevoer.
Alleen zou ik dit verwachten bij een was beurt en niet bij de droogbeurt.
Gaat het water nemen tijdens het wassen wel goed? Voorwas, hoofdwas en was verzachter?
 

Witgoed198

  • #3
Bij het drogen verbruikt hij toch ook water?

sommige wasdroogcombinaties gebruiken namelijk water bij het drogen...

zou het daar in zitten?

Bij het wassen gaat het volgens mijn wel goed met het water zal eens controleren wordt vervolgt.....
 

HarryO

  • #4
Wat is de omgevings temperatuur in de ruimte waar de machine staat?
Type nummer is WVD24520NL en niet WVD2452DNL, dus een 0 ipv een D
Hij gebruikt inderdaad water tijdens het droog programma.
Controleer het zeefje tussen kraan en slang en slang en machine.
Bij de water ingang van de machine zit een filtertje, deze kun je er met een tangetje uit trekken.
 

Witgoed198

  • #5
Omgevingstemperatuur is +- 20 graden....

Had het zeefje uit de water ingang van de machine gehaald nu deed hij het wel op voorzichtig drogen maar helaas niet op drogen....

Bij het wassen pakt hij gewoon water zowel bij de Voorwas, hoofdwas en was verzachter.


Nog meer ideeën?

Misschien inlaatventiel vervangen?

Of kan het vanuit de print komen?


je had inderdaad gelijk wbt het typenummer is de WVD24520NL.

groetjes
 

HarryO

  • #6
Ik kan geen goed antwoord hier op geven maar denk dat er te weinig water in de condensor komt.
Controleer de buis 0416, slang 0525, vat 0522 en buis 0526 die vanaf de zeepbak naar het condens reservoir 0527 gaan op verstopping.
Controleer ook het condens reservoir zelf en de ventilator 0521 op schoon zijn.

Voor de detail tekeningen zie Bosch onderdelen en vul het volledige WVD24520NL/xx nummer in.
Kies dan voor Start Zoeken en ga naar het tab blad alle onderdelen en tekeningen.
De nummers die ik noem staat op tab 4 en 5
 

Witgoed198

  • #7
Dag Harry,

Je zult het niet geloven maar het probleem is opgelost de condens reservior zat helemaal verstopt :-) schoongemaakt en doorgespoten met water nu helemaal weer top.

Bedankt voor het meedenken.

groetjes
 

DaniMol

  • #8
Ik heb dit probleem zo’n beetje jaarlijks met deze machine. Zal iets met huisdieren te maken hebben.
Ik vind het niet erg dit ding hooguit 1x per jaar er even uit te halen en leeg te spoelen.

Maar vandaag heb ik deze foutcode dus weer. Het condensreservoir was ook weer redelijk gevuld met stof maar lang niet zo erg als anders. Schoonmaken heeft dit keer ook niet geholpen.

Maar wat blijkt nu?
Van de 3 inlaat magneetklepjes werkt er een niet meer. Heb weerstand gemeten en bij het klepje dat de watertoevoer naar het condensreservoir leidt, meet ik oneindige weerstand=kapotte spoel.
Dit onderdeel is goed verkrijgbaar voor zo’n €63+verzendkosten. Vond het nog wel de moeite waard dit even te herstellen. Is ook niet moeilijk.

Onderdeelnr: Bosch 00173910
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu