Bosch koelvries combinatie KGEE31A

Felix

  • #1
Hallo,

Mijn Bosch Koelvriescombinatie KGEE31A FD 7507
Staat ook op sticker nog KGE3001/02

Doet het sinds gister niet meer. Ik vond wel dat hij de laatste tijd erg veel lawaai maakte (klotsen van koelvloeistof?) alle lampjes werken. Er zat bijna geen ijsvorming in.

Het Alarm lampje brandt en zowel de koeler als de vriezer doen het niet. Als Ik hem uitzet en even daarna weer aan hoor een Tik dan ongeveer 2 seconden een lichte Brom en daarna weer een Tik.
De achterkant is stofvrij en de afwateringsgaten zijn niet verstopt.

Zelf denk ik dat de pomp (of motor) kapot zijn. Hij is ongeveer 10 jaar oud.

Iemand enig idee? En eventuele kosten?
 

Henny

  • #2
Het afschakeken van de compressor na ongeveer 2 seconden wil zeggen dat deze te zwaar loopt en de thermische beveiliging het stroomcircuit onderbreekt.

De compressor zal dus vervangen moeten worden.
Deze reparatie is voor een koelkast van 10 jaar oud (geen coulance regeling meer van toepassing) niet meer rendabel. :cry:
 

Felix

  • #3
Hennie bedankt.

Voor mij dus geen Bosch weer ik heb net de bon gevonden ik heb indertijd 1299 FL betaald en hij is 9 jaar oud. De inhoud van de vriezer ligt ook in de container 100Eu :x

Ik gebruikte hem heel veel. Een 2e hands compressor is geen optie?

Nou dan toch maar een ander kopen. Energie verbruik maakt me niet zoveel uit. min 3 diepvriesladen en dan nu maar gescheiden koeling. Bij mij in dorp is de merk en type verwijderd, mod in de aanbieding voor (prijs verwijderd, mod) maar ik las net niet erg positieve reactie's op kieskeurig.
Ik heb geen idee of jullie hier een koopadvies mogen geven maar met dit weer is een huishouden zonder vriezer/koeler verre van ideaal.

1 van de voorwaarden is in ieder geval dat de nieuwe koelkast erg stil moet zijn.
Hij staat in de gang tegenover open slaapkamerdeur.

Groet en bedankt.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Een tweedehands compressor is geen optie, want het systeem moet dan ook weer gevuld worden met koelmiddel.
Een goede kans, dat dat een koelmiddel is wat niet meer gebruikt mag worden, en zonder meer, het wordt waarschijnlijk duurder dan een nieuwe.

Op dit forum mogen geen aankoop adviezen gegeven worden.
 

Felix

  • #5
Ok begrepen,

Bedankt voor de hulp!

Met vr groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu