Bosch koelkast tafelmodel

Wilrik Kok

  • #1
Beste Lezer,

Ik heb problemen met mijn koelkast:

Merk: Bosch
E-Nr: KTL1541/01
FD: 7010

Constatering:
  1. Het vriesdeel (aparte deur, boven) vriest goed.
  2. Het koeldeel (onder) is te warm,
  3. De motor draait constant.
  4. Het begin van de buis (het deel dat naar boven loopt en dan het rooster ingaat) is heet, evenals de motor. Vervolgens geleidelijk naar kamertemperatuur.
Wat kan dit zijn? Ik denk zelf een verstopping in het koelcircuit; dus einde verhaal?

Helpt een oud fenomeen nog van de koelkast op de kop te plaatsen of geldt dit alleen nog voor oude koelkasten?

Bedankt alvast
 

Co de Witgoedman

  • #2
Ik denk dat het afgelopen is.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #3
Het verhaal over reparatie van een koelkast door hem op zijn kop te zetten komt van de zgn. absorptiekoelkast, een koelkast zonder compressor, maar met een verwarmings-element, en een koelvloeistof bestaande uit een ammoniakoplossing.

Volgens bijv. dit verhaal zou dat moeten werken voor dergelijke koelkasten (even links op "Koelkast kapot?" klikken).

Bij normale huishoudkoelkasten wordt de koeling echter d.m.v. compressie gerealiseerd, en bevat de compressor voor goede werking olie.

Zodra de koelkast op zijn kop wordt geplaatst, loopt de olie in de koelleidingen, en verstopt alles, dat nog niet verstopt was. Oftewel, indien ie nog niet (volledig) defect was, is ie dat daarna zeker!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu