Bosch Exclusiv TK condens droger "condensatie probleem&

Rena1

  • #1
Hallo allemaal, ik hoop dat één van mijn kan helpen met een probleem wat ik al een tijdje heb met mijn condensdroger van Bosch, type Exclusiv TK. Deze droger heb ik aangesloten op een afvoerleiding en toch gaat de dorger telkens in condensatie alarm. Achter in de dorger (achter de luchtfilter) ligt dan een grote plas water welke de pomp dus niet wegpompt. Wanneer je dit water verwijderd d.m.v. bijvoorbeeld een spons, doet hij het weer even tot er weer zo veel water in de droger zit dat hij weer op condensatiealarm gaat. Je zou denken dat de pomp kapot is, echter de droger het water soms (vaak aan het begin van een nieuwe droogbeurt) wel weg pompt. Ik weet dit zeker gezien ik de droger wel eens los van de afvoerleiding heb gehaald en in een emmer heb laten pompen. Ik heb het gevoel dat wanneer je hem een tijdje uit heb laten staan dat hij het water dan wel wegpompt.

wie o wie kan mijn hiermee helpen.
Groeten,
Ron
 

Patrick1

  • #2
Dit heb ik ook gehad met dezelfde machine, het is dan toch echt het pompje , hij draait misschien wel , kan je goed horen als de droger net aan gaat inderdaad , maar hij heeft niet genoeg kracht.
Ik heb hem toen zelf vervangen
 

HarryO

  • #3
Verwijder bovenblad en zijkanten.
Verwijder de pomp en maak deze schoon. Controleer de vlotter en maak de ruimte waar de pomp en vlotter in hangen + de slangen schoon.
Laat de machine dan open proefdraaien met een paar natte handoeken en je ziet dan waar hij lekt/over stroomt.
De pomp draait niet continue maar gaat elke 30 (of 60) seconden even draaien. Als de nivo regelaar water ziet gaat hij vaker draaien.

(Pas op voor ongelukken met de draaiende trommel met je handen/kleding, kinderen of huisdieren.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu