Bosch afzuigkap DKE935

Rikkie1

  • #1
Ik heb een afzuigkap van Bosch type DKE935. Nu gaat de afzuigkap niet meer zo makkelijk aan, d.w.z. als je hem aan doet hoor je een lichte brom, maar draait er niets. Na een paar minuten begint hij opeens te lopen. Na wat googelen lijkt dit hoogstwaarschijnlijk aan de condensator te liggen. Kan iemand dit bevestigen?

Nu is mijn vraag waar zit deze condensator en kan ik daar makkelijk bij komen. Moet ik de motor demonteren? hier zitten volgens mij alleen maar draaiende elementen in? zie foto
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Voorzover ik op de explosietekening (klik tabblad alle onderdelen en tekeningen) van een van de modellen DKE935A kan vinden, zou deze afzuigkap een motor zonder condensator hebben. In elk geval wordt er geen aparte condensator afgebeeld en ook niet in de onderdelenlijst genoemd.

Maar als ik zie hoe de ventilator er aan de buitenkant uitziet, dan denk ik dat ie van binnen helemaal vol zit met (dik) vet en daarom niet meer wil draaien.

Of je dat schoon zou kunnen maken en hoe dat dan zou moeten zou ik niet weten.

De prijs van een nieuwe ventilatormotor (zo te zien is die compleet) staat in het lijstje bij de explosietekening. Let er wel op (indien je inderdaad een nieuwe zou willen bestellen) dat er meer dan 20 modellen DKE935A zijn, of die allemaal dezelfde motor hebben kan ik zo niet controleren. Zekerheid vind je als je het complete E-nummer (bijv DKE935A/03 of DKE935AAU/06 of DKE935EEU/03) bij Bosch intikt. :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu