Boorgat vullen en opnieuw boren

Hans1980

  • #1
Hoi,

De 3 boorgaten van het traphekje voor de kinderen zijn uitgewoond, waardoor het traphekje elke keer van de muur valt als ik hem opendoe.

Hoe kan ik de bestaande gaten het beste vullen zodat ik op dezelfde plek nieuwe gaten kan boren?

De muur is van gasbeton, geen baksteen.

Of is het handiger om grotere pluggen te gebruiken ipv opvullen en opnieuw boren?

Thanks!
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Zaten er gasbetonpluggen in?

Zo niet, kan je dat proberen in het huidige gat. Die pluggen zijn een stuk groter. En beter.
 

Hans1980

  • #3
Dank voor de tip, ik heb gewoon de pluggen gebruikt die erbij zaten (van die goedkope rode dingen).

Als ik het goed begrijp is de binnenmaat van de gasbeton plug hetzelfde als de huidige plug (bijvoorbeeld 6 mm), maar is 'ie van buiten dikker zodat hij beter blijft zitten?
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #4
De fabrikant van een product kan niet voor iedere situatie de beste bevestigingsmiddelen meegeven. Dan zijn die soms duurder dan het product zelf en hou je uiteindelijk van alles over.

Altijd zelf controleren of het geschikt is. Zo nee dan zelf passende bevestigingsmiddelen kopen.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #5
Hans1980 schreef:
Als ik het goed begrijp is de binnenmaat van de gasbeton plug hetzelfde als de huidige plug (bijvoorbeeld 6 mm), maar is 'ie van buiten dikker zodat hij beter blijft zitten?
Klopt. Je boort op de buitenmaat van de plug (minus de schroefdraad/ribben). Staat waarschijnlijk op de verpakking.
 

Hans1980

  • #6
Bedankt allemaal, het is opgelost met de gasbeton pluggen!
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #7
:prima:
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu