Boiler water stinkt enorm

Domien

  • #1
Hallo,

Zoals de titel het zegt, het water uit mijn boiler stinkt en niet zo'n beetje ook, je gaat er echt bijna van over je nek, vreselijk!! de septic tank die ik hiervoor had rook echt beter!!!

Koud water geen probleem alleen als je de warme kraan open draait stinkt het, en is het ook een beetje zwart het water in het begin, nu is dit een boiler die ook op de cv "houtkachel" aangesloten zit dus als de kachel aan staat dat ook de boiler opgewarmd wordt, anders is het elektrisch.

De boiler wordt nog niet veel gebruikt maar hangt er al wel een tijdje, we hebben hem al eens leeg laten lopen maar dat helpt ook niet... wat kan het zijn???

Op mijn terrein heb ik twee huizen staan, in mijn huis hangt er al 1,5 jaar een boiler geen problemen, hier gebruik ik Henco waterleiding...
Laatst was ik ook 6 weken in Nederland mijn boiler uitgezet maar na 6 weken stonk het water niet wel even verfrist....

Ook hebben we hetzelfde water van dezelfde bron, zelfde pomp...

In het andere huis wordt Koper gebruikt als waterleiding, kan het nieuwigheid zijn? zou de spriaal lek kunnen zijn binnenin dat er kachel water in de boiler komt, wat ik eigenlijk betwijfel of het kan, want hij is gloednieuw...

Wie weet weet iemand het....

Groet,

Domien
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Waarschijnlijk lekt het vanuit het verwarmende cv gedeelte naar je verse water gedeelte in de boiler.
Kan je testen door het geheel te demonteren en leeg te laten lopen.
Verwarmingsspiraal aan een kant afstoppen en een beetje luchtdruk op de openstaande kant zetten. Als er geen drukopbouw is of het sist uit de verswateraansluiting dan is hij intern lek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu