Blomberg wasmachine draait niet.

Btimmerman

  • #1
Beste forumleden,

Mijn wasmachine (Blomberg digitronic WA3210)draait niet meer, tijdens het programma blijft hij aan het pompen en weigert dus te gaan draaien.

Inmiddels heb ik de koolborstels gecontroleerd en deze zijn nog lang niet versleten.

Als ik nu de machine weer aan zet komt er ook geen nieuw water meer in.

Heeft er iemand een idee wat ik het beste als volgende stap zou kunnen doen?

alvast bedankt..
 

Btimmerman

  • #2
Inmiddels heb ik de waterdrukhoogteregelaar schoongemaakt (al was deze niet verstopt)

Na nogmaals proberen wil de machine nog niet draaien.

Het valt me op dat het 'deur' lampje niet brandt al hoort deze volgens mij tijdens het wassen altijd te branden. Als ik een paar klappen op de deur geef knippert deze wel en laat hij wel water binnen.

Het lijkt mij dus dat de deursensor niet goed werkt, weet iemand of deze ook de motor van de trommel aanstuurt?
 

Henny

  • #3
Het deurelais is tevens een veiligheids-schakelaar.
Deze zorgt ook voor een vertraagd in- en uitschakelen.
De machine zal dan ook geen enkele functie uitvoeren als het deurkontakt niet gesloten is (behalve eventueel afpompfunctie bij een detectie van lekkage).
Gezien het feit dat het deurlampje ook niet brandt, lijkt het er inderdaad op dat het deurrelais defect is.
 

Btimmerman

  • #4
Bedankt Henny,

Het lag inderdaad aan het deurrelais, 1 van de kabeltjes (tussen het deurrelais en de printplaat) was bij het stekkertje los (er is al eerder aan deze machine gesleuteld door een hobbyist), ik heb er even een nieuw stekkertje aangezet.

Het lijkt erop dat hij het nu weer helemaal goed doet. Hij draait i.i.g. weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu