Blad keukentrolley kromgetrokken.

Hakar

  • #1
Ik heb een keukentrolley van een zweeds warenhuis wat jaren dienst heeft gedaan in de lkeuken als bijzettafeltje voor de magnetron.
De berkenhoutenplankjes zijn in de lengterichting recht, maar overdwars vormen ze een kommetje.


Ik heb zoals te zien is ze nu op de workmate gelegd en er balkjes bovenop vastgesjord met spanbanden in een poging het blad weer wat recht te krijgen.
Is dit voldoende, en gewoon een paar dagen wachten, of kan ik beter andere methoden gebruiken?
 

Hakar

  • #2
Net op dit forum zitten zoeken naar kromgetrokken bladen.
Wat ik tegenkwam is dat vocht of het gebrek daaraan een oorzaak kan zijn.
Tafeltje / trolley is onbehandeld en heeft tig jaren in de keuken gestaan.
Het blad is naar onderen bol of krom getrokken, vandaar dat ik noemde dat het als het ware een kommetje is geworden.

De aangedragen oplossingen die ik ben tegengekomen gaven allen aan om vocht te gebruiken.
De ene om de holle kant nat te maken en dan die zijde naar onderen te leggen.

De tweede om het kout bovenop nat te maken en te houden, en de onderkant te verwarmen en op het te buigen stuk een gewicht te plaatsen.

De tweede oplossing zou ik kunnen proberen, door het blad aan de holle kant te bevochtigen, en dan tegen een radiator te klemmen.

De eerste oplossing kan ook, maar de vraag is hoe nat is nat, totaal laten doorweken en dan langzaam laten drogen, of één keer nat maken, niet meer aankomen en afwachten tot het recht is getrokken (of niet)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu