Binnenwerk thermostaatkraan - afwijkende kraan warm koud

Mootje2u

  • #1
Hi allen,

In mijn douche is een thermostaatkraan aangesloten (inbouw).

Echter blijkt mijn kraan af te wijken van de standaard(links warm, rechts koud) waardoor de thermostaat dus niet goed werkt.

Zijn er mogelijkheden om het binnenwerk te veranderen zodat deze alsnog op de juiste manier werkt? Zie foto van het binnendeel.
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
(links warm, rechts heet) eh welke kant is de koude kant?
Wil je foto's plaatsen via de functie "Afbeelding uploaden" in het antwoordscherm?

Zitten de koude en warme leiding niet omgewisseld?
 

Mootje2u

  • #3
:roll: aangepast

De leidingen zijn inderdaad omgewisseld, maar de loodgieter is uitgegaan van standaard links warm, rechts koud. Bij deze kraan is dat net andersom.
 

De loodgieter

Vaste beantwoorder
  • #4
Is het een thermostaatkraan?
dan heb je als je een degelijk merk hebt aangeschaft kans dat er thermostatische ventielen beschikbaar zijn om dit op te lossen.

en bij de meeste kranen staan er stippen op waar warm en koud is "bij deze kraan is het andersom" die tijd is al lang voorbij.

Of je kraan staat op zijn kop gemonteerd da ken ook nog.

wat voor merk kraan is het en type?

John
 

Mootje2u

  • #5
Betreft een inbouwkraan en ik heb geen idee of je die ook 'op zijn kop' kunt monteren. De kraan is onderstaande van het merk Rubio:
Link.

Ik heb de loodgieter inmiddels ingeschakeld en zit nu te kijken of er een makkelijker oplossing is dan de tegels er uit te slopen. Vertrouwen in hem is niet meer hoog. :cry:
 

De loodgieter

Vaste beantwoorder
  • #6
Nou ik kan je vast een ding vertellen hier is geen omkeerbaar thermostaat ventiel voor te krijgen.

Probeer er achter te komen wie de leverancier uit italie is en waag hier een mail aan of zij hier misschien wel iets voor hebben ik kan niks vinden iig.

Is hij wel zo gemonteerd als op de afbeelding? zo ja dan zit de aansluitingen niet verkeerd maar heeft de monteur denk ik (weet het bijna wel zeker) zelf warm en koud ergens omgedraaid.

Wat zit er allemaal nog meer op aangesloten en heb je fotos van het leidingwerk zo ja post die ff kunnen we ff meekijken of er ergens een fout in zit.

John
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu