Binnenwand geheel van PIR mogelijk?

Bob23

  • #1
Goedemorgen,

Ik ben mijn opties voor een aanbouw aan het bekijken. Ik wil een aanbouw met een stenen buitenmuur en een isolatiewaarde van ca RC 6.0 voor de binnenwand.

Als ik uit ga van houtskelet is het vervangen van de zachte isolatie voor PIR alu al een dikke winst. Maar het gebruik van hout, en de daarvoor benodigde folies, lijken mij niet optimaal.

Ik kwam daarom op het volgende idee en ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden:

Plan:
- Plaatjes cellenbeton (bijv 10x10cm) als afstandhouders met blokkenlijm tegen de buitenmuur lijmen, om een spouw van bijv. 3cm te creëren.
- PIR platen met gips afwerking op maat zagen en met de gips kant op de vloer leggen.
- Naden tussen de PIR afplakken met aluminium tape
- montagekit op de afstandhouders
- wand omhoog trekken en tegen de afstandhouders plakken.
- wand rondom dichtpurren, afgazen en stuccen.

Het nadeel is natuurlijk dat ik geen zware dingen aan de wanden kan hangen, maar daar zou ik mee kunnen leven.

De winst is dat al het matig isolerende en rot gevoelige hout eruit is. Wat denken jullie ervan?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Denk je echt dat je met tape van losse PIR platen een muur kan bouwen? :denk:

De binnenmuur is normaal gesproken de dragende wand voor het dak. Balken op de buitenmuur leggen geeft vochtproblemen.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #3




EPS met gips en binnen tegen de muren lijmen. In 2008 in Frankrijk zien maken.
https://goo.gl/ivziSS


Staat het op het internet geen idee wanneer Street View voor het laatst is langs geweest.

Waarom krijg ik de URL volledig op het scherm. Voorheen lukte het om deze te verbergen.
 

Bob23

  • #4
Beste Wgb,

Begrijp ik het goed dat er bij dat project ook geen spouw gebruikt is? en de EPS met gips tegen de Buitenmuur is gelijmt?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #5
Inderdaad. De platen zijn met lijm, poeder water roeren, tegen deze blokken gelijmd. Dus binnen in het gebouw.
Het is daar wel een ander klimaat. Franse Alpen op 800m hoogte.

 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #6
De spouw is in principe niet nodig als het buitenspouwblad geen water opneemt/doorlaat. En dat is zo bij die B2-blokken. Als je bakstenen gebruikt moet er gestuct worden of een spouw toegepast.

Isolatieplaten moeten vol verlijmd worden. Kan dus niet met spouw.

De problemen/risico's bij de balkkoppen blijven.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #7
Wgb schreef:
Wel als hij in de browser geplakt wordt, mod.

Staat het op het internet geen idee wanneer StreetView voor het laatst is langs geweest.

Waarom krijg ik de URL volledig op het scherm. Voorheen lukte het om deze te verbergen.
Ik weet het haast zeker dat ik voorheen ook een locatie van StreetView kon knippen en plakken.
Kan het niet zo zijn dat ze het bij Google hebben verandert.


Ben eruit ze hebben het verandert.
Dit is het gebouw
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu