Binnenkozijnen beitsen of lakken

MissCaroline

  • #1
Ik heb een combi van hardhouten kozijnen met de bewegende ramen aluminium kozijnen.
Nu druipt elke ochtend het vocht van aluminium kozijnen op het houtwerk. Helaas heb ik niet de tijd om elke ochtend alle kozijnen af te drogen.

Buiten zijn de kozijnen gebeitst. Wat kan ik het beste binnen doen (wat is het meest duurzaam), ook beitsen of toch maar lakken?
 

Sjaan Smit

  • #2
Wil je de houtkleur dan behouden of mogen ze ook een kleurtje hebben??
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Wat u het beste kunt doen is meer ventileren, dan maakt het m.i. ook niet uit welke verf u gaat gebruiken.
 

MissCaroline

  • #4
@ Sjaan: Ik heb het plan de kozijnen uiteindelijk een witte kleur te geven. Maar als ik met blanke lak/beits een beter resultaat kan krijgen, vind ik dat ook niet erg.

@ Jan En wat moet je doen als ventileren niet mogelijk is? Mijn ramen kunnen helaas niet op een kiertje, alleen helemaal open. Lijkt me niet fijn tijdens koude winternachten.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Bij een goede ijzerwarenzaak zijn er altijd mogelijkheden te vinden om ramen op een kierstand te zetten.
 

EGeen

  • #6
@ Sjaan smit, de stelling transparant of dekkend staat hier niet ten discussie volgens mij, een beits of een lak zijn twee verschillende systemen, welke beide transparant (dus houtnerf) of dekkend uitgevoerd kunnen worden. (in ieder geval aangezien in de volksmond een beits transparant wordt genoemd, neem ik aan dat u in deze vraag die u stelde deze stelling ook in gedachten heeft).

Een simpele binnenlak (Fl*a & Hist@r) staan bijde op dat deze ook voor buiten kunnen (al zou ik dat nooit doen). Wanneer u deze zal gebruiken voor binnen is dit wel goed. Het water blijft er waarschijnlijk nooit erg lang op liggen. Tevens is buitenkwaliteit nog extremer aangezien deze ook tegen weersinvloeden moet kunnen. (en grotere temperatuurwisselingen)

Stel de verf bladderd nu die erop zit kunt u een beitssysteem kiezen, wanneer dit niet het geval is (wat ik denk wat ook niet erg snel zal gebeuren als alles goed in de verf zit) kunt u gerust een laksysteem opzetten.
 

Sjaan Smit

  • #7
Dat bedoelde ik ook...sorry voor de vage formulering... :P

beits=transparant
lak= dekkend
 

EGeen

  • #8
Beits= transparant & dekkend
lak= transparant & dekkend

Beide kunnen dus transparant of dekkend zijn. (sorry zet het er even zo neer, want snapte er nu even niet zo veel meer van als ik het zo las haha) :mrgreen:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu