Bevestigen radiator

Csjah

  • #1
Hallo,

Ik heb in de nieuwe aanbouw een groot kozijn met 2 openslaande terrasdeuren. naast die terrasdeuren zit nog kozijn met glas. Onder dat glas zit een houten plaat met isolatie erachter. Nu is de bedoeling om er een radiator voor te plaatsen. kan ik dat aan die houten plaat bevestigen? of is dat te zwak... Het zijn radiatoren van 600x600 mm type 22

Gr jaap
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Moeilijk te zeggen zonder info over het soort materiaal en dikte hiervan.
 

Csjah

  • #3
Sorry...

Houten plaat van +- 6 mm dik... Die plaat is 500x500 denk ik en zit rondom bevestigd aan het kozijn... ik lees net dat er zelfs tv's aan gipswanden worden bevestigd met holle wand ankers. Is dat wat?

Gr
 

Fiesiekus

  • #4
Plaat is 500 x 500 en je zet er een radiator voor van 600 x 600 ? 8 cm boven de vloer of zo?

Hoe/waar wil je de beugels dan vastmaken? Kan dat niet aan het kozijn?

Kan je een foto plaatsen van het geheel?
 

Csjah

  • #5
Nee heb minstens 10 cm ruimte tussen vloer en radiator. de beugels wil ik vast maken aan die plaat. daar achter zit isolatie, dus hij is hol... aan kozijn wil niet, want die plaat is groter dan waar de beugels komen.
Ik kan nu geen foto maken, omdat ik op mn werk ben..
 

Fiesiekus

  • #6
Snap er niets van .......
 

Csjah

  • #7

dit is dus ff snel getekend dus niet echt recht
 

Fiesiekus

  • #8
Hoe kan je hier nou een radiator aan hangen die nog groter is??
 

Csjah

  • #9
Het past, geloof me... ik heb de maat van de plaat gegokt, dus kan best anders zijn. Het probleem is dat de ophangbeugels op de plaat komen en niet op het kozijn, omdat ze een vaste positie hebben. Het is een thermrad super 8 radiator...

Als ik tijd heb, zal ik een foto maken en hier plaatsen. dan is het wel duidelijk...
 

BeeTeeWee

  • #10
Een radiator van 60 x 60 is niet echt groot, maar een houten plaatje van 6 mm dikte is toch wel wat dun om er een radiator aan op te hangen.

Ik zou die houten plaat eerst verwijderen en zorgen voor meer "vlees" voor de bouten van de radiatorsteunen, bijvoorbeeld door een paar balkjes bij te plaatsen. Die balkjes kun je aan vloer en kozijn vastzetten. Als je die houten plaat enigszins intact kunt houden, kan ie er daarna weer voor.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #11
U kunt er ook een plaat van 12 mm dik voorzetten, met montagekit lijmen en aan de randen vastzetten met kleine spaanplaatschroeven.
Dan is het dik genoeg om de radiator op te hangen.
 

Csjah

  • #12
Goede oplossingen... maar ik ga denk ik andere beugels kopen, die niet plaatsgebonden zijn. Zo kan ik de beugels net op het kozijn monteren... voldoende steun dan, lijkt me... bedankt voor de reacties!

Groet jaap
 

Csjah

  • #13
Ik heb gisteren toch de beugels gebruikt die erbij geleverd waren. Ik heb hollewand pluggen gekocht (metaal die door middel van een bout als een paraplu uitvouwd) Echt perfect. Ze hangen goed en zijn er nog niet afgevallen haha...
Bedankt voor de reacties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu