Betonvloer of zandcement

Mrtn82

  • #1
Hallo,

Hoe kom ik er achter of de vloer in mijn schuur beton is of zandcement?

Bedankt voor de reacties.

Grt,
Mrtn
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Als er grind in zit is het beton.

Onder een zandcementvloer zit normaal altijd beton.

Als er beschadigingen in zitten, kan je het vaak wel zien, en anders tik je een stukje los.

Waar wil je het voor weten?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Pak een boormachine en een steenboor, zet de machine niet op de klopstand en boor een gat in de vloer.
Als u zonder problemen in de vloer kunt boren is het een cementdekvloer, anders een betonvloer want daar komt u zo niet in.
 

Mrtn82

  • #4
Bedankt voor de reacties.

Reden dat ik er naar vraag is dat ik de vloer van het schuurtje wil coaten. Gewoon omdat dat wat mooier staat en het ook wat frisser oogt. Het hoeft geen super high-tech coating te zijn, maar gewoon op een simpele en voordelige manier een beschermingslaag op de vloer. Heeft iemand daar idee over?

Grt,
M
 

Cyruse

Vaste Beantwoorder
  • #5
Er zijn 2 relatief makkelijke oplossingen:

- gewone 1k betonverf, maar dat slijt wel sneller
- 2k epoxy vloercoating. Mijns inziens beste resultaat. Goede slijtvaste vloer, makkelijk zelf te doen. Zeker met die snippers er in kan je leuke resultaten boeken.

Google maar eens op epoxy vloercoating. Op bijv. MP heb je leuke betaalbare aanbiedingen.

Beide oplossingen vereisen wel dat het een beetje redelijk vlakke vloer is want je gaat de oneffenheden wel zien. Anders zou je nog een gietvloer kunnen overwegen, maar is prijziger, of eerst een zelfnivellerende egalisatiemortel er over heen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu