Betonvloer egaliseren zelf

Valkje

  • #1
Ik las al wat op deze site over Egaline of egaliseerspul voor beton.

In mijn nieuwe woning ligt een hele lelijke ongelijke betonvloer. Kan ik die egaliseren en kan ik dat zelf? Is dat duur?

Omdat ik nog onvoldoende geld heb om een vloer te leggen, die ik echt wil, nl. click massief houten parket, wil ik zo'n ge-egaliseerde vloer als voorlopige oplossing.

Kan je dat egaliseerspul ook licht kleuren (met wat... waterverf?) en is het ook wel sterk genoeg om op te leven (niet al te gek natuurlijk... alleen voor mij en mijn hondje)?

Tot slot... wat is dan een goed produkt en waar kan ik het kopen?
Is dat spul transparant?

Oef... wel veel vragen, maar ik vraag liever eerst.
Alvast bedankt !
 

H@ns

  • #2
Egaliseer (kant en klaar) is erg prijzig maar werkt wel handig!
Uit mijn hoofd zo'n Euro per kilo, lijkt niet veel maar je hebt al snel 10 zakken van 25kg nodig voor een beetje vloeroppervlak.

Als je goedkoper wilt dan moet je zelf aan de slag met een smeervloer (afwerkvloer), hiervoor kun je dan wel weer witte cement gebruiken en daar een kleurstof door mengen. Er zijn speciale kleurstoffen te koop, dus ga niet met waterverf aan de gang want die kleuren niet genoeg, tenzij je enorme hoeveelheden gebruikt, wat weer ten koste van de sterkte gaat.

Denk eraan dat het bijna niet mogelijk is om met egaline o.i.d. de hele vloer in één keer te doen. Je moet dus vlakken maken en die afzetten met een soort bekisting.
Kleuren wordt hierdoor lastig omdat je verschillende keren opnieuw moet aanmaken en dus minime kleurverschillen gaat krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu