Betonverf voor granieten keukenblad?

Badzeep

  • #1
Beste iedereen

Ik wil graag mijn keuken een kleine renovatie geven zodat deze nog een jaar of 5 mee kan. De kastjes zijn prima in orde, die kunnen nog wel 15 jaar of langer mee.

Mijn probleem is het aanrechtblad. Het is ruw rood gevlekt graniet. Ik denk dat het graniet is tenminste. Het is keihard, hittebestendig en ik snij er al 4 jaar boterhammen op zonder een krasje.

Een ander blad is geen optie. De hele keuken heeft een verbouwing nodig want de tranen schieten in je ogen als je de eigenlijke constructie ziet. Die verbouwing komt er maar nu even niet.

Ik heb gezien dat het mogelijk is om betonverf te gebruiken om het aanrechtblad van een andere kleur te voorzien. Ik twijfel want ik vind geen ervaringsdeskundigen maar wel fabrikanten die het claimen. Scanofloor bijvoorbeeld.

Ik heb nog nooit betonverf gebruikt. Wordt het echt keihard en is het ook echt hittebestendig? Wordt het ook echt mooi en lijkt het niet alsof ik gewoon verf heb lopen kwasten?

Wat zeggen jullie hierover?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Of wat wordt weet ik niet wel dat niet alleen verf maar ook een broodplank moet kopen. :wink:
 

Badzeep

  • #3
Dat had ik ook bedacht en dat is logisch. Maar gaat het er goed uitzien.. de verf.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Het laatste dat ik zou doen is een aanrechtblad schilderen, je mag er geen warme pan op zetten, alleen gladde materialen en geen scherpe dingen gebruiken, er blijft dan in een keuken weinig over.
Het blad polijsten is misschien een optie.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu