Betonverf op anhydriet vloer

CeesTr

  • #1
Hallo klussers,

Mijn vriendin en ik gaan binnenkort ons eerste gezamenlijke appartementje betrekken. Dit is een nieuwbouwappartement dat kaal is opgeleverd. De vloer zouden we graag verven met een lichtgrijze betonverf, zodat we een strakke, grijze vloer krijgen richting
zoiets.

Waar we wel wat hulp bij kunnen gebruiken is bepalen welke stappen nodig zijn om een dergelijk resultaat te behalen. Zie hieronder wat foto's van de huidige staat. De vloer is dus verre van glad (of egaal).



Hierbij gelijk mijn eerste vraag: is dit inderdaad een anhydriet dekvloer? Persoonlijk had ik een gevloeide vloer iets vlakker verwacht.

Dan de hamvraag: hoe krijgen we deze vloer mooi glad en klaar voor de betonverf? Ik ben al een beetje aan het experimenteren geweest met een plamuurmes en schuurpapier, om te kijken hoe de vloer reageert. Zie onderstaande foto's.


De aanpak waarvan ik nu verwacht dat 'ie nodig is:
  • Met het plamuurmes alles wat ik eraf kan steken, eraf steken. Daarna alle gaten goed opvullen met een opvulmiddel geschikt voor steen.
  • Een keer over het hele oppervlakte heen met een schuurmachine.
  • Alles goed stofvrij maken met de stofzuiger.
  • Alles in de primer zetten, of voorstrijk.
  • Twee of drie lagen betonverf.
Is dit een aanpak die het resultaat gaat opleveren wat we hopen? Ik maak me met name zorgen om de laatste foto hierboven, met het resultaat van het schuren. Hoewel het materiaal wat meegeeft, is het zeker niet gladder geworden.

Een laatste kanttekening:
Ik ben bang dat oplossingen met Egaline e.d. niet mogelijk zijn, omdat het een huurappartement is en ooit weer opgeleverd moet worden in de huidige staat.

Bij voorbaat dank voor het meedenken! :D
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Zou de betonverf mogen blijven liggen bij een eventuele verhuizing ?
Regels eerst e.e.a. met de verhuurder wat wel en niet mag.
 

CeesTr

  • #3
Goede vraag, daar ben ik eigenlijk gewoon vanuit gegaan, omdat je altijd nog een vloer zou kunnen leggen over de verf. Ik ga de contracten er op naslaan, en even contact opnemen met de verhuurder.

Buiten dat ben ik wel benieuwd: is dit nou anhydriet, of niet? :wink:
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Dat durf ik niet te zeggen, zoveel verstand heb ik niet van anhydriet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu