Betonpoer op tegel

Rutgercp

  • #1
Goedenavond,

Lees al heel lang mee, maar nog nooit wat geplaatst. Ik ven bezig met het bouwen van een soort van pergola om mijn terras heen waar ik van het zomer schaduwdoek tussen kan spannen. Zowel staanders als liggers zijn 120x120 totale afmeting 8x5m. Nu wil ik vanaf de huiskant richting het gazon 5m overbruggen en heb ik, of eigenlijk de vrouw, nog wat wensen om daar tussen in te plaatsen. Vandaar dat er daar twee staanders komen. Terras is voorzien van 60x60 betontegels en nu ben ik op zoek naar een manier om die twee staanders precies midden op twee tegels te plaatsrn en ze daar ook te houden. Zelf bedacht om een korte poer te maken met paalhouder en deze eronder te plaatsen. Ik ben echter bang dat deze gaat schuiven omdat hij dan feitelijk los op de tegel staat. Is er een goede manier om dit aan de tegel vast te krijgen? Is dit bijvoorbeeld te verlijmen of slijp ik een paar sleuven in de tegel en stort ik de poer ter plekke in een mal zodat deze er goed op vast komt te staan. Hoop kenners hier, misschien is er jemand die mij van advies zou kunnen/willen voorzien.
 

Willem52

  • #2
Hoi,
Op de onderstaande foto zijn wel varianten denkbaar.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu