Betonnen plateautje maken in de tuin

Tgroen

  • #1
Hoi allen,

Dit bericht heb ik ook bij onderwerp vloeren geplaatst. Zekerheidshalve ook in deze rubriek.

We hebben net een uitbouw laten bouwen. De betonnen plaat onder de uitbouw is echter iets te groot gemaakt waardoor er nu een stuk van ongeveer 50 cm beton de tuin in steekt. Van dit stuk willen we een plateau (dus geen terras) maken. Omdat de uitstap vanuit huis naar de betonplaat nu ongeveer 15 cm naar benden is willen we er een laagje beton (zand cement) op storten om daarna met (vorst bestendige en waterdichte) tegellijm mooie keramische tegels er op te lijmen zodat het hoogte verschil zoveel mogelijk weg is. Er moet dan een laagje van ongeveer 5 cm beton/zand cement op.

Ik heb hierover een paar vragen;
- is het nodig dit laagje van ongeveer 5 cm te bewapenen met zwaluwplaten oid?
- ik wil een laagje stabilisatiezand eronder aanbrengen omdat betonnenplaat niet helemaal recht loopt. Tips?
- moet ik bekisting aan de randen doen aanbrengen? Betonplex is redelijk prijzig zie ik. Wat zijn de alternatieven? Ik heb echt maar twee keer ca. 50 cm nodig voor de zijkanten. Aan de voorkant wil ik opsluitbanden plaatsen. Deze zou ik vast kunnen zetten in het beton/zand cement toch?

Alvast dank voor de reacties!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
1 keer plaatsen is voldoende.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu