Betonnen muur klaarmaken voor verf

SnaderV

  • #1
Wij gaan binnenkort verhuizen naar een nieuw huis waar de muren "behang klaar" zijn geleverd. Dit zou heel goed kunnen kloppen, alleen zijn we niet van plan behang te gebruiken.
Wij wouden graag de muur verven maar daarvoor zouden we eerst de muur moeten egaliseren.

Ik zit nu al een paar uur rond te kijken naar verschillende manieren om een muur de te egaliseren en ben nog niet echt goed opgeschoten. Een van de beste manieren is gewoon te laten stukadoren, maar aangezien we zo een ~120 m2 moeten egaliseren zal dit een hoop geld kosten die we natuurlijk liever willen besparen.

Zelf stukadoren lijkt nogal lastig, en is niet aangeraden voor beginners (heb ik althans gelezen). Dus ik keek naar andere methodes, en had hier een paar vragen over.

Het gaat dus over een betonnen muur met luchtbelletjes en gaten erin. De gaten zijn makkelijk te vullen met een Allesvuller of Muurvuller, en technisch gezien ook de luchtbelletjes maar dat zou een hoop tijd kosten.

Waar ik nu voornamelijk naar kijk is Egaliseerpasta van een redelijk populair merk waarvan ik waarschijnlijk de naam niet mag noemen. Het leek me niet al te moeilijk om dit aan te brengen en dit zou dan met het probleem van de luchtbelletjes oplossen.

Sorry voor deze langdradige post maar het komt op een paar vragen neer:

1. Heeft er iemand ervaring met Egaliseerpasta (over het algemeen, niet per se dat "ene" merk) op betonnen muur met veel luchtbelletjes. Is dit aangeraden of afgeraden vanwege bepaalde redenen? Waar moet ik op letten?

2. Moet ik nou wel of niet Voorstrijk tegen de zuiging aandienen op de betonnen muur. Ik lees super veel uiteengaande beweringen. Betonnen muur zijn niet zuigend maar dan lees ik weer ergens anders dat je voorstrijk moet aandienen vanwege de zuiging kracht van betonnen muren. Ik wou het gewoon testen met water en kijken of het word opgenomen. Natuurlijk kan ik ook gewoon deze voorstrijk aandienen, aangezien ik vermoed dat het geen kwaad kan (ook als de muur niet zuigend is).

3. Ik had een video gezien waar iemand een betonnen plafond schildert zonder het te egaliseren (tenminste niet compleet). Grotere gaten werden opgevuld met Allesvuller, en dan werd er gewoon voorstrijk tegen zuiging toegediend en dan overheen geschilderd. Zou dit ook werken met een vuur of zouden de gaatjes zichtbaar blijven?
Desbetreffende video is:

Alvast bedankt!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu