Beton vloer storten

Henderikusl

  • #1
Hallo wie kan mij vertellen wat ik nodig heb voor een betonvloer van 15cm dik. Het betreft 12m2 hoeveel zand en hoeveel cement en hoeveel grind. Ik heb bij een beton centrale wel geinformeerd wat het kost ik was voor 2m3 €400 kwijt.
dus wil ik het zelf gaan draaien.
b.v.d henderikus
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2

Michiel_H

  • #3
585 kg cement
1350 kg betonzand
2160 kg grind (4-32mm)

Volumeverhouding moet 1-2-3 zijn.
Alleen jammer dat zand en beton niet zomaar per kilo, maar per m3 worden verkocht..
 

Henderikusl

  • #4
Hartelijk bedankt hier kan ik wel wat mee.
 

Ralph

  • #5
Nou, hier in twente kan je als je wil een kruiwagen voorgemengt grind/zand kopen en een zak cement bij elke bouwhandel.
Het is toch achterlijk als je maar 0.5 m3 nodig hebt dat je dan 1 m3 moet afnemen?
 

Michiel_H

  • #6
Dat bedoel ik ook niet. Maar zand en grind worden verkocht in volume-eenheden en niet in kilo's. Ik gaf de te mengen kilo's op, maar zie er maar eens achter te komen hoeveel liter dat exact is. Is namelijk zwaar afhankelijk van het vochtgehalte.
En koop na aub gewoon betonzand en grind en niet zogenaamd alles in 1...
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
Waarom niet gemengd ?
De TS moet nu maar raden waarom hij dat niet moet nemen.
Ik gebruik het zelf altijd, misschien een goeie leverancier :wink:
 

Ralph

  • #8
En het rekent makkelijker dan in kilo's, voor 1 m3 beton heb je 1.25m3 grind/zand nodig en 15 zakken cement, mengen 1 op 4.
 

Michiel_H

  • #9
In mijn ogen is het altijd afwachten of de mengverhouding wel klopt. En of de mengverhouding per betonmolen/kruiwagen wel klopt. Als je een halve dag continu een schop in de berg met zand/grind steekt dan zakt er toch iets van het grind naar beneden. De hoeveelheid grind is dan dus in de laatste kruiwagens groter dan in de eerste. En meer werk is het op de andere manier niet.
 

Ralph

  • #10
Maar wel zwaarder.....grind schept niet makkelijk en de mengverhoudingen met voorgemengd spul zijn goed genoeg voor dat vloertje hoor.
Maar je mag het altijd precies doen natuurlijk maar dan duurt het aanzienlijk langer en natuurlijk............met de weegschaal doen dan hè.

Btw.......de laatste halve m3 uit de betonmixer van de centrale is ook altijd meer grind.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu