Beton lakken

Miez

  • #1
Ik heb een stuk beton gegoten en dat ik nu met PU lak gaan coaten/ lakken om de poreuze structuur op te heffen.

De verkoper waar ik de PU-lak kocht, zei me 6-8 weken te wachten alvorens te gaan lakken, omdat vers beton nog moet uitdampen/ iets met alkalische spul wat er nog uit moet.
Volgens hem zou het beter zijn eerst dus te wachten met het lakken.
Nou twijfel ik niet aan zijn schilderkennis, maar beton....klopt dat wat hij zegt?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Nou twijfel ik niet aan zijn schilderkennis, maar beton....klopt dat wat hij zegt?
U twijfelt niet ? :shock:

Het klopt wat hij zegt.
 

Miez

  • #3
Ik twijfel niet aan zijn verf/ schilder kennis, maar verwachtte eigenlijk niet dat een schilder ook kennis van beton zou hebben :oops:

Maar bij deze heb ik nu helemaal geen twijfel meer, dankzij jou, Jan :mrgreen:

Hoe lang moet ik wachten tot ik mijn beton in de lak kan zetten?

Het gaat om een aanrechtblad, dikte is ca 4 cm. op een multiplex plaat gestort.

Bedankt!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
De verkoper waar ik de PU-lak kocht, zei me 6-8 weken te wachten alvorens te gaan lakken
Ik zou maar naar hem luisteren, hij is degene die aansprakelijk is wanneer zijn advies niet goed is :wink:
 

Pwpatje

  • #5
Beton heeft 6 tot 8 weken nodig om te verstenen.
wachten dus.
 

Eye_in_the_Sky

  • #6
Misschien offtopic, maar zou je een foto kunnen plaatsen van dat betonnen aanrechtblad ??

Ben heel benieuwd hoe dat er uit ziet.
 

Miez

  • #7
Ik zal later wat meer foto's plaatsen hoe het nu eruit ziet. Het aanrecht staat in mijn huis welke ik aan het verbouwen ben, en woon daar nog niet.
Van de week ga ik er weer heen. Ik heb donker cement gebruikt voor het beton, en tevens een zwarte kleurstof er doorheen gemengd.

Hier enkele foto's van toen ik bezig was...let niet op de rommel...moest nog even stofzuigen :mrgreen:





 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu