Beton draaien

Bronson0808

  • #1
Is beton zelf draaien net zo goed als bij de betoncentrale,

of is het voor funderingen toch verstandigger om te laten brengen buiten al het werk dat je hebt met zelf draaien,

dank
 

Fiesiekus

  • #2
De kwaliteit is homogener omdat je (naar ik aanneem) niet meer dan 1 vracht afneemt.
 

Bronson0808

  • #3
Oke dankje,

het zou gaan om ongeveer 4m3 beton,

maar mensen van de oude stempel zeggen meestal gewoon lekker zelf draaien maar dat zal wel even duren met 5 man of is het wel te doen,
 

Fiesiekus

  • #4
4 m³ zijn ongeveer precies 30 molens draaien; kost je een dag. Ik geef 't je te doen. Bij de centrale zal zo'n hoeveelheid 'n 400€ kosten?
 

Bronson0808

  • #5
Ja daar zat ik dus ook aan te denken lijkt me een beter plan,

alleen of er op zaterdag bezorgd word is de vraag

dank in ieder geval
 

Ralph

  • #6
4m3 zijn bij mij zo'n 64 molens hoor met 60 ltr kruiwagens en een gewone betonmolen.
 

Bronson0808

  • #7
Heb al een adres gevonden wat voor een leuk bedrag leverd scheelt een hoop gedoe en tijd,

en het word waarschijnkijk nog meer want de buren willen meteen meedoen met de schuttingen dus ga een wagen bestellen,

bedankt zover
 

Bronson0808

  • #8
Nu zit er een bedrijf bij mij om de hoek die leveren aardvochtig beton is dit gewoon beton of niet geschikt voor funderingen e.d.

aardvochtig beton moest aan gestampt worden tijdens verwerking,

zit hier een andere verwerkingstijd op of hoe moet ik me dit voorstellen,

dank alvast
 

Fiesiekus

  • #9
Kan dat "bedrijf om de hoek" je dat niet vertellen?
 

Bronson0808

  • #10
Ja die zeggen dat het ook geschikt is voor funderingen e.d.

maar dacht misschien heeft iemand ervaring hiermee en raad het af of juist aan,

bedrijf heeft toch een commercieel belang en hier is het de klusser die uit ervaring spreekt
 

Ralph

  • #11
Is ook geschikt, kwak er maar in dus.......wel grote schoenen aan trekken hè :mrgreen:
 

Droid

  • #12
Aardvochtig beton valt onder consistentieklasse C1. Het lijkt op vochtige aarde. Het is dus niet zo plastisch als normale beton. Groot voordeel is dat je vrijwel meteen strak kan afwerken, maar aangezien het een fundering is, lijkt me dat overbodig.

Je kan beter een wat plastischer beton hebben zodat het mooi uitvloeit in je fundering. Dan heb je alleen een hark en/of trilnaald nodig.
 

Michiel_H

  • #13
Aardvochtig... zucht.. Een vriend van mij wilde dit ook bestellen bij de centrale, daar kreeg hij als wedervraag of hij het met de hand naar binnen wilde sjouwen.. We hebben er in de kroeg smakelijk om gelachen. Als je geen vormpjes wil gaan kleien van het beton zet "aardvochtig" van uit je hoofd.
 

Pepjo

  • #14
Als het bedrijf bij hem om de hoek zit, en voor een aardig prijsje levert, dan zou ik dat aardvochtig op de koop toe nemen. Zeker als het voor een schutting-fundatie is.
 

Bronson0808

  • #15
Aardvochtig beton word dat geen stampbeton genoemd wat normaal gerbuikt word voor ongewapende funderingen :?:
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #16
Vroeger wel :wink:
 

Bronson0808

  • #17
Leverancier noemt het nog wel stampbeton ook op de website :mrgreen:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu