Bestraten met metsel stenen

Martieh

  • #1
Is het mogelijk om te betraten met metsel stenen, we hebben namelijk waaltjes gekocht via marktplaats en nu blijken het metsel stenen te zijn. Waar we het gekocht hebben lag het ook als bestrating maar ik weet niet hoe lang al. We willen namelijk niet over 2 jaar weer met de tuin aan de gang
 

KlusRob

  • #2
Straatklinkers zijn veel harder dan metselstenen.
Metselstenen zullen dus ook eerder slijten en vies worden.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Het hangt er van af wat u mooi vindt, als de stenen "vies" mogen worden zoals in een natuurlijke tuin komen metselstenen mooier uit dan klinkers.
Slijtage is een tuin niet aan de orde, daarvoor moeten er een serie marathons worden gelopen om enig effect te hebben.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Ik zou er in ieder geval niet de oprit mee bestraten...
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Valt een oprit onder de tuin ? :wink:
 

Sjaan Smit

  • #6
Soms wel,soms niet.....
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #7
Valt het bestraatte gedeelte van een perceel nog onder tuin? ;)
 

Martieh

  • #8
Dank jullie wel voor het reageren. Ik zelf vind het wel mooi om wat verweerde stenen te krijgen in de tuin maar echtgenoot twijveld of we niet toch beter klinkers kunnen halen. Denk dat dit langer meegaat, heeft namelijk geen zin om over 5 jaar alles er weer uit te moeten halen.
Hoe lang duurt het dat de stenen ''vies'' eruit gaan zien? En kan ik dit dan schoon maken of kunnen deze stenen hier niet tegen?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #9
Waaltjes zijn relatief hard en worden niet veel sneller vuil dan klinkers.
Ter vergelijking, wij hebben een pad van vrij zachte gebakken kleistenen en hoeven dat maximaal twee keer per jaar schoon te maken met een grote borstel en een sopje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu