Bestaande riolering uitbreiden

Erbel

  • #1
Hallo,
Ik wil op een bestaande riolering ( 100 mm ) een T-stuk aanbrengen, hieraan wordt straks een hemelwaterafvoer aangesloten. De riolering zit ongeveer 70 cm onder maaiveld, hoe kan ik hier een T - stuk op aanbrengen?
 

H@ns

  • #2
HWA aansluiten met een sifon er tussen
Verder is er wat meer info nodig, om te beginnen de materiaalsoort bestaande leiding
 

Erbel

  • #3
De bestaande riolering is van PVC, er zijn al diverse aansluitingen voor HWA op. Waarom een sifon, op de andere aansluitingen zit ook geen sifon.
 

Fiesiekus

  • #4
Tegen het ontsnappen van rioollucht. Als je HWA in de buurt van een raam uitkomt kan dat naar binnen trekken.

Verder de bestaande pijp doorzagen en het T-stuk & 2 schuifmoffen aanbrengen.

Zie duidelijke tekening & uitleg Hard aan zacht pvc T-stuk zetten van Henk253.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Of er een sifon nodig is hangt af van een aansluiting op het riool of een pijp die op oppervlaktewater loost, in het laatste geval is een sifon niet nodig.

Weet u zeker dat de pijp in de grond 100 mm is ?
110 mm lijkt me eerder.
 

H@ns

  • #6
Als het 100 is zal het inderdaad weleens uitsluitend hwa kunnen zijn, even overheen gelezen...
Heb je een gescheiden systeem? HWA los van Afvalwater afvoer (wc/toilet/bad/etc.)
 

Erbel

  • #7
Het gaat hier inderdaad om een 110mm pijp, en er is sprake van gescheiden HWA afvoer. Dat idee met de 2 manchetten lijkt mij het beste. Bedankt voor de goeie tip !
 

Fiesiekus

  • #8
2 schuifmoffen (= 4 manchetten).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu