Beschadigde lak vaatwasserpaneel

EricN

  • #1
Het gelakt paneel van de vaatwasser is beschadigd, hier kruipt langzaam steeds meer vocht in. Het is dus zaak dit snel te herstellen.

Het zit (nog) aan de binnenkant, dus ik vind het belangrijker dat het goed gemaakt word dan dat het er estetisch mooi uit ziet.

Ik zit zelf te denken om een deel weg te slijpen/schuren er daarna een houthersteller op te zetten en dan in grondverf en lak te zetten.

Heeft iemand tips voor deze werkwijze of een betere oplossing? Zie een afbeelding voor een beter beeld.

 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Als het mogelijk is het paneel eraf halen en dan ontvetten, schuren, gronden en twee keer lakken, tussen de lagen opschuren met schuurwol.
Houthersteller/plamuur zult u alleen nodig hebben bij beschadigingen.
 

EricN

  • #3
Ik heb uiteindelijk besloten om het paneel profesioneel te laten repareren. Er zijn schijnbaar best een aantal bedrijven die dit kunnen en de kleur kunnen imiteren. Over ongeveer een week zie ik het resultaat.

Overigens stelde deze man dat deze schade veel voorkomt doordat mensen hun vaatwasser op een kier zetten nadat het wasprogramma is doorlopen.
 

EricN

  • #4
Even een laatste terugkoppeling. Het paneel is volledig gerestaureerd en opnieuw in de lak gezet. Geen kleurverschil waarneembaar met het blote oog. De kosten vielen me alles mee. Ziet er ook degelijk uit. Ik laat de vaatwasser nooit meer op een kier staan. Hopelijk anderen ook niet.
 

Jackd

Vaste Beantwoorder
  • #5
Leuk dat er een terugkoppeling komt!

En goeie tip: inderdaad een flink stuk open of dicht, menig aanrechtblad vindt dat ook fijner.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu