Beko koelkast, tafelmodel geeft ijsafzetting

Robert.Stier

  • #1
Beko koelkast, tafelmodel. Type nr. C 180.7

Deze 2 sterren koelkast die, zover ik kan beoordelen, alleen koelt m.b.v. het vriesvak, geeft veel ijsafzetting op/in het vriesvak. De rubbers van de deur zijn goed en de kastdeur wordt niet overmatig veel open/dicht gedaan. Ook de klep van het vriesvak sluit normaal.

Op het electrische schema kan ik geen verwarmingsdraad ontdekken, die bij uitgeschakelde compressor het ijs doet smelten.

De koelkast staat onder het aanrechtblad ingebouwd en heeft een luchtspleet van 3 cm tussen blad en koelkast.

Wat kan de oorzaak van deze overmatige ijsafzetting zijn?

Robert.
 

Mebo870

  • #2
Je rubbers mogen er dan al goed uitzien, dit wil daarom nog niet zeggen dat de deur goed afsluit.
Met behulp van de schroefjes kan je de deur bijregelen.
 

Robert.Stier

  • #3
Bedankt Mebo, maar ik denk dat de kastdeur goed afsluit. Zijn er nog andere foutmogenlijkheden?
Robert.
 

Kuif

  • #4
He Robert,

Hoe zit het met ventilatie onder de koelkast? Want bovenin hoeft niet voldoende te zijn. De ventilatie eronder de kast is belangrijker.

Een aantal tafelmodel koelkast die ik ken worden mechanische geventileerd.

Verder zou het kunnen dat de koelkast overmatig gevuld is waardoor
zijn koelkracht zo groot is dat er meteen ijs word gevormd zodra deze
aanslaat.
 

Co de Witgoedman

  • #5
Vocht gaat altijd naar de koudste plaats toe.
Daar uw koelkast geen automatische ontdooiing heeft zal er dus een ijslaag ontstaan op de koelunit die u zelf zeer regelmatig eraf moet ontdooien.

Het enige waar u dit mee kunt beperken is door alle pakken met vloeistoffen goed dicht te houden en andere vochthoudende producten af te dekken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu