Beits en lak in een

Eriktm

  • #1
Het is nodig om mijn grenen (zachthout in ieder geval) vloer eens opnieuw te beitsen. De oude laag is aan het verslijten, vooral daar waar gelopen of gezeten wordt.
Nu is het best wel een grote klus omdat het een doorlopende vloer is van gang-woonkamer-keuken.

Om nu niet dagen bezig te zijn met eerst een laagje dan dag wachten en weer een laagje en weer wachten en vervolgens drie lagen lak erover, ben ik op zoek naar een lak en beits in een

Na wat zoeken weet ik dat er wel iets van een gekleurde lak bestaat maar een lak en beits in een heb ik niet gevonden.

Wie heeft er ervaring mee of weet een lak/beits in een. Toch beter om apart te gebruiken? Snellere manieren misschien?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
Beits is vochtregulerend en dringt dieper in het hout, lak is afsluitend en blijft meer aan de oppervlakte. Een moeilijke 1-pot combinatie dus.

U kunt wel gebruik maken van een watergedragen kleurbeits, en deze met een watergedragen parket-meubellak afwerken.

Vooral de urethan- acrylaathars versies zijn zeer slijtvast en drogen snel, en zijn uistekend toepasbaar over grenen gebeitste vloeren. U heeft de keuze uit mat, zijde- of hoogglans.

U dient voor een optimale bescherming van uw vloer een 3 tot 5 laags systeem op te bouwen. Schuren, een tijdrovend karwei helaas, is noodzakelijk, als was het alleen maar om eventuele krassen weg te werken: deze worden sterk geaccentueerd met beits.

Beide verfsoorten drogen vrij snel, zodat u meerdere lagen per dag aan kunt brengen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu