Behangrand op vliesbehang plakken

Kikker17

  • #1
Goedenavond. Wij hadden bedacht om een van de slaapkamers, de kinderkamer, met wit vliesbehang (met klein profiel) te behangen, met daar overheen een behangrand in het midden. Degene die voor ons behangen heeft, een ervaren behanger, gaf aan dat dat niet kan, omdat de behangrand los zou laten en het dan niet mooi wordt. Daarom is de rand er nu niet opgeplakt. Heeft iemand daar ervaring mee en/of tips hoe het misschien tóch kan? Alvast bedankt!
 

Robbie's

  • #2
Is het behang volledig vlak dus niet met uitstekende patronen? Zo niet dan denk ik dat het geen probleem moet zijn om met wat dikkere lijm de behangrand er op te plakken. Heb je geen stuk behang over zodat je het uit kunt testen?

Nu gaan een aantal klussers mij waarschijnlijk voor gek verklaren maar... Een aantal jaren geleden moest ik bij een kennis de kamer behangen en die had een wat dikkere, zwaardere behangrand. Wat ik doen heb gedaan is dun houtlijm met een roller aangebracht op de behangrand en er op geplakt. Die moest wel in 1 keer goed er op geplakt worden maar het zit er nog steeds stevig op :lol:
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu