Behangen structuur?

Mike20

  • #1
Hoi hoi allen ik heb een vraagje. we zijn aan behangen toe gekomen maar we hebben behang gekocht wat in verband geplakt moet worden. er staat op de verpakking 32/64 cm op.kan iemand ons uitleggen hoe ik hiermee te werk ga?. we hebben nu 1 baan opgeplakt maar dan de 2de baan ...

alvast bedankt groetjes mike
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
U heeft patroonbehang? 2 x 32 = 64. Om op hetzelfde patroon uit te komen verspringt de volgende baan dus 64 cm.
 

Mike20

  • #3
Hoi kees dus ik hou steeds stukken van 64cm over als ik het goed begrijp?

hoe kan ik dat het beste steeds uitmeten dan?

naast elkaar op de grond leggen en dan aftekenen?

ik had eigenlijk verwacht dat er pijltjes achterop zouden staan maar dat was niet het geval :)

groetjes mike
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #4
Beste Mike, niet alles op deze wereld is voorgekauwd. Soms moet je zelf ook wat doen. Pijltjes op behangbanen zet je wanneer je "stortend" gaat behangen met patroonloos behang.

Bij patroonbehang kun je het beste een loodlijn in het midden van het te behangen vlak zetten. Zet een merkteken met potlood op het midden daarvan.

Smeer de wand in met plaksel ter breedte van 1 baan + 10 cm. Leg een stuk karton op de vloer en leg daarop de rol behang. Rol het behang af totdat het midden van een volledig patroon op het merkteken staat.

Plak de baan rechts langs de loodlijn, en snijdt boven en onderzijde af met een scherp hobbymes langs een behanglineaal oid.

Smeer de wand links van de baan in op identieke wijze en rol het behang naar boven af, zodanig dat het patroon overeenkomt.

Verder naar de hoeken toe afwerken. Op deze wijze hoefje niks te meten, klopt je patroon altijd en heb je een goede optische vlakverdeling.
 

Mike20

  • #5
Oke bedankt daar heb ik wat aan ga het eens proberen

groetjes mike
 

Mike20

  • #6
Hallo,

ik wou even zeggen dat het gelukt was. :D

nogmaals dank groetjes mike
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu