Behangen over structuurverf

Diantha

  • #1
Is het mogelijk om te behangen over structuurverf? Heb een huis gekocht waar overal structuurverf op de muren zit (niet met een hele grove korrel) en nu heb ik gehoord dat als je dik behang gebruikt ( heb vinylbehang) en met goed behanglijm dat het dan mogelijk is.
 

Mwdecor

Verfadviseur
  • #2
Zou kunnen lukken, op voorwaarde dat het heel fijne structuurverf is en je goede dikke lijm gebruikt. Maar er blijft altijd een risico op blazen!
Dus is het beter om de zaak uit te plamuren of te stucen tot een egaal oppervlak
 

Eboman3

  • #3
Ik heb zelf in huis ook een wand met structuurverf, en daar heb ik glasweefselbehang overheen geplakt. was wel een beetje spannend, maar nu zie je er helemaal niks van. het voordeel van glasweefsel is ook dat je de lijm op de muur smeert, dus kan wordt ook automatisch de ruimte tussen de structuur wat opgevuld. Je kan proberen om te stucen, maar dat moet je wel kunnen anders blijf je vooral in het donker met verkeerd licht de oneffenheden in de muur goed zien, anders moet je het laten doen, maar dat is f***ing duur, en een rol glasweefsel inclusief lijm heb je al vanaf 40 euro (25 m2), dan heb je alleen nog verf nodig.
 

Winterschilder

  • #4
Mijn ervaringen hiermee zijn toch als je er zo overheen gaat het vaak los komt als je het niet wil over stucen kun je het beste de ergste scherpte met de schuurmachine er af halen :cry: advies blijft altijd dat goed lijmen heel belangerijk is :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu