Behangen over rauphaser?

Ikookvanjou

  • #1
Wat kan ik het beste doen?

Ik wil het kamertje voor de baby gaan behangen.
Nu zit daar rauphaser begang op, dus een nieuw behangetje zal bobbelig gaan worden.
Nu heb ik me laten vertellen dat Renovlies behang je muren weer strak maakt.
Geldt dat ook voor rauphaser muren?
Hebben jullie anders nog andere tips (behalve stucen en het behang er af halen)?

Alvast bedankt.
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
Nee. Renovlies moet u aanbrengen op een behangvrije ondergrond.

Behang laten zitten:

U kunt het bestaande behang met muurverf opnieuw rollen. Elke nieuw laag muurverf zal de rauhfaser structuur ENIGZINDS verminderen. Dat is dus de optie met de minste arbeid.

Behang verwijderen:

Indien u het behang verwijdert kunt u de muren opnieuw sauzen, renovlies / glasvezel aanbrengen en sauzen of een ander behangetje aanbrengen als mogelijke alternatieven.

Bedenk dat elke ruwe ondergrond stof vasthoud en gladde muren beter reinigbaar zijn. Voor de kinderkamer aan te raden. Bovendien kunt, als het resultaat u niet bevalt, alsnog renovlies / glasvezel over de muurverf aanbrengen.

Schrobvaste zijdeglansmuurverf over renovlies / glasvezel is ook goed reinigbaar.
 

Ikookvanjou

  • #3
Hmm dat is jammer.

Nou sprak ik net iemand en die had het over renovatiebehang. Lijkt alsof het een soort karton is. Wat ook veel in de bouw gebruikt wordt.
Maar waarschijnlijk moet dit ook op een behangvrije ondergrond?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #4
Renovatiebehang = renovlies mevrouw / meneer, althans in ons vakgebied.

Kartonachtig komt mij niet voor, alhoewel glasvlies een steverige structuur bezit dan de "gewone"behangetjes.

Kunt u aan "van iemand" vragen of dat kartonachtige behang ook enigszins transparant is?

Indien ja, dan heeft "iemand " het dus over renovlies / glasvezel wat u op een schone, droge, vlakke, ondergrond moet aanbrengen.

Indien nee, dan moet ik u het antwoord schuldig blijven. :cry:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu