Behangen met glasvlies of glasvezelbehang

A

Anonymous

Gast
  • #1
Hoe eenvoudig of moeilijk is behangen met glasvlies? Moeten de muren voorbewerkt worden?Is het goed te sauzen? Kortom, wat is de procedure en is het preciesie werk? Wie geeft goede tips.

Alvast bedankt.

David
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Het is heel eenvoudig te doen. Net even anders is dat je de muur moet insmeren met (speciaal voor textiel) plaksel en niet het behang zelf. Het behang is doorgaans iets breeder maar de slag heb je zo te pakken. Een groot voordeel is dat wanneer er een baantje mislukt, je hem er zo weer vanaf trekt.Je moet alleen oppassen voor huid en ogen. Net als vroeger engelehaar voor in de kerstboom prikt dit echt onwijs!

Tegenwoordig kan je een mooi alternatief kopen, namelijk behang met steenwol... Minder vervelend... Wij hebben daar dan ook voor gekozen ivm onze huisdieren.

Het schilderen is een makkie!
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
Wij hebben ons hele huis ermee behangen. Ziet er goed uit . Toch wel een paar aandachtspunten!! de muren moeten echt heel glad zijn daar je onregelmatigheden later goed blijft zien. De muren moeten meestal voorgestreken worden, anders zuigen ze te veel. Wij hebben hiervoor verdunde lijm gebruikt. Dit was goedkoper dan de speciale diepgrondmiddelen die in de handel zijn.

Het behang altijd ruim door de binnen-en buitenhoek heen plakken, het heeft nl de neiging niet echt lekker hoeken van 90 graden te willen maken...en met een klein randje net om een buitenhoek heen blijft het toch wel stugge materiaal niet goed plakken!

Gebruik een rubber/plastic spatel om het behang aan te drukken en voor de zekerheid een aandrukroller.

Wanneer je het later gaat verven zul je waarschijnlijk wel plekken tegenkomen waar de lijm toch niet goed geplakt heeft- wij lossen dit op door daar met een stanleymes een kruis te snijden (let op de draadrichting!) er overnieuw lijm onder aan te brengen en alles dicht te plakken en met verf bij te werken - gaat prima.

Mocht je meer info willen, laat het weten!

Succes lidy
 
A

Anonymous

Gast
  • #4
Vraag: als je glasweefselbehang op de muur gaat aanbrengen, is er dan overlapping met de banen ernaast of sluit je de banen strak aan?ik hoop snel op antwoord

groet uit Friesland
Wiepkje
 
A

Anonymous

Gast
  • #5
Ik plakte over mijn muren glasvlies. Het schilderen van dat glasvlies verloopt heel stroef. Ik verbruik enorm veel verf over kleine afstanden. Bestaat er een soort onderlaag of trucje om die eerste verflaag aan te brengen,
 
A

Anonymous

Gast
  • #6
kan je glasvezelbehang over (afwasbaar)behang heen plakken?
 
A

Anonymous

Gast
  • #7
Om glasweefselbehang op een nieuwe of zuigende muur aan te brengen kun je 2 lagen goedkope latex voorstrijken. Daarna het behang tegen elkaar aan op de muur lijmen en aandrukken met een rubberen roller, zodat het behang goed in de lijm drukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu