Behangen in de breedte

Pindy

  • #1
Ik heb heel mooi streepjesbehang gezien en waarmee ik 1 wand van de woonkamer wil behangen. Echter de streepjes zijn op de rol verticaal en ik wil het behang in de breedte hangen (dus horizontaal).

Gaat het behangen op deze manier hetzelfde als normaal of heb ik een andere techniek hiervoor nodig, wat mij logisch lijkt. Wie kan mij helpen aan tips om het behang zo mooi mogelijk te plakken?
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Tip?
Zet het uit je hoofd, het wordt een drama.
Bij het verticaal hangen van een baan helpt de zwaartekracht bijzonder goed mee. Bij het horizontaal hangen werkt het heel erg tegen.
Zoek een ander behang dat de streepjes wel de goede kant op heeft.
 

Fbakkum

  • #3
En als je het toch wilt doen, koop dan extra behang (i.v.m. grote kans op scheuren), laat het met lijm ingesmeerde behang wel weken, maar smeer niet teveel banen tegelijk in, doe het niet alleen (de zwaartekracht werkt immers in het nadeel) en doe het in een goede stemming. Je moet dit alleen doen als je een eventuele mislukking goed kan verwerken. Heb je succes, dan kan je ontzettend trots op jezelf zijn.

Succes!

TIP. Vraag ook iemand om het te filmen, als het niet lukt, is het altijd leuk om er na een half jaar samen nog eens naar terug te kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu