Behang, verf, behang of verf

Micasjas

  • #1
Hallo allemaal, graag jullie advies.
Wij hebben een muur die jaren geleden paars is geverfd, ober het behang heen. Het is niet donker paars. Nu is het zo dat we hele erge last hebben gehad van lekkage en schimmel. De helft van het behang hebben we eraf moeten halen. Nu bijna een jaar later weer paarse verf gehaald en wat schets mijn verbazing, waar het behang eraf was, dus een witte muur zichtbaar was, is de paarse verf veel donkerder, alsof de verf nat is. De verf was echt niet donkerder dan de originele verf. Maar goed de hele muur oververven met die donkerdere verf zie ik niet zitten. Dan wordt het wel heel donker. En als ik al wilde investeren in de muur dan had ik hoe dan ook een andere kleur gekozen dan paars en dan had ik (nu zeker) enorm veel verf moeten halen om die donkerpaarse plek weg te halen. Zou ik hier over heen gewoon kunnen behangen of is behang, verf behang wel heel riskant, dat het er allemaal af valt?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
De voorwaarde voor het goed hechten van behang op de ondergrond is afhankelijk van de volgende factoren:
De ondergrond moet voldoende afgebonden ( lees droog ), stof- en vetvrij zijn.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu