Bedienignspaneel van Siemens HF76020NL/01 (chassis HFT661)

Jeroen1978

  • #1
Heb even een vraag.

Ik heb een oude Siemens HF76020NL/01 (chassis HFT661) magnetronoven waarvan de onderste 4 programmaknoppen van het ovengedeelte het niet meer doen.

Heb de magnetronoven in de servicemode gezet om alle drukknoppen te testen maar ook in deze servicemode blijken deze 4 programmaknoppen het niet te doen.

Ik kan niet anders vaststellen dan dat het toetsenfolie defect is en vervangen moet worden.

Het Siemens-artikelnummer van het voorfront met toetsenfolie is 08 8277.
Het ziet er naar uit dat, gezien de leeftijd van de magnetronoven, deze niet meer leverbaar is.

Kan iemand mij vertellen waar ik misschien zo'n toetsenfolie/voorfront met toetsenfolie kan krijgen?

Of kan iemand mij vertellen of er een manier is om door het verbinden van bepaalde pinnen van het toetsenfolie de ovenfunctie (drukknop linksonder) kan inschakelen zodat ik daar een losse drukknop op aan kan sluiten?

 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Zo'n toetsenfolie werd alleen in combinatie met de onderliggende bedieningseenheid geleverd, bestelnummer 00265077 (vervanging van 00088277 00088279). Was schreeuwend duur, ruim 220 Euro.

En aanbrengen van een losse schakelaar tbv start beschouw ik als puur knoeiwerk. Meestal is de gehele binnenkant van zo'n apparaat verbonden met 230 V, ook al is het een laagspanningsgedeelte. Veilig krijg je dat zelf nooit. Bovendien ga je in een kast, die geacht wordt dicht te zijn voor magnetrongolven, zitten boren en andere werkzaamheden uitvoeren. Hoe weet je na afloop dat je het apparaat veilig kunt blijven gebruiken?

En als er een ongeluk gebeurt of er onstaat brand heb je een extra probleem: de verzekering constateert dat de oven niet in originele staat is en keert geen cent uit!

Dit apparaat werd volgens de mij beschikbare gegevens geproduceerd ca 1989 - 1991 en is dus minstens 29 jaar oud. Mooie leeftijd voor een magnetronoven. Tijd om naar iets nieuws uit te kijken. :wink:
 

orford

  • #3
Dag Jeroen, is het goed gekomen? Ik heb zo'n identieke oven en wil graag een paar ervaringen delen en checken.
Welke FD code staat in jouw apparaat? (Zijkant deuropening rechts)
Groet van
Orford
 

orford

  • #4
Dag Jeroen - servicemodus - hoe kan je die aanzetten?
Wat kun je dan zoals doen/bereiken?
Groet
Orford
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu