Bauknecht WAD 6950 melding 'deur open' en doet niets meer

Kellie

  • #1
Mijn wasmachine (Bauknecht WAD 6950) geeft de melding 'deur op</I><I>en' en doet niets meer. Toen de wasmachine deze melding gaf zat ie nog vol met water, dit heb ik allemaal weg laten lopen, afpompen deed ie niet.
Nu is al het water er uit, de was er uit, heb m een dag uit laten staan, maar de wasmachine doet nog steeds niets.

Graag hoor ik of iemand me kan helpen en/of tips voor me heeft, alvast bedankt. Mocht je meer informatie nodig hebben geef ik die uiteraard graag.

Bij voorbaat dank :)
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Controleer de afvoerpomp op vastzitten en/of rommel tussen de schoepen.
Als dit in orde is dan de pomp doormeten met een multimeter.
De pomp kan ook vastslaan door speling op de as, in dat geval de pomp vervangen.
 

Kellie

  • #3
Hoi Jan,

Dank je wel voor je snelle reactie. Ik had inderdaad gisteravond nog rechtsonder dat klepje losgehaald en de dop losgedraaid... ik kon de dop er niet helemaal afhalen, deze zat vast, uiteindelijk is het gelukt, er zat een muntje en een haarspeld in.
Daarna weer getest, maar deed nog niets, hoe kan ik de afvoerpomp doormeten? De afvoerpomp zit ook daar in de buurt denk ik hè? Kan ik deze aan de voorkant eruit halen of moet ik aan de achterkant zijn?
Alvast erg bedankt voor je antwoord.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
U kunt het beste eerst proberen of u via de schoepen beweging in de pomp kunt krijgen, mogelijk zit er nog iets tussen.
De pomp zit achter de filter.
 

Kellie

  • #5
Weer erg bedankt voor je reactie... Momenteel is m'n machientje weer aan t draaien, hopelijk maakt ie netjes z'n hele programma af.
Onwijs bedankt! Nogmaals!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu