Bauknecht WA symphony 1400 wasmachine E2 storing

A

Anonymous

Gast
  • #1
Mijn wasmachine geeft een E2 storing aan. Terwijl die dit doet geeft het een geluid alsof het aan het pompen is. Ik weet me er geen raad mee. Gisteren kwam ik erachter dat de kraan niet losgedraaid was, waardoor er geen water in de machine kwam.

Daarna heb ik het losgedraaid, maar doordat het een dag met een beetje water in het bakje heeft gestaan is het wasmiddel aangekoekt. Er kwam dus geen water meer in de trommel. Het bakje stroomde over. En daarna gaf het dus een E2-storing.

En toen wist ik het niet meer. Ik heb de watertoevoer gespoeld met heet water. Maar ik kan nu dus niet controleren of het goed is. Wat nu?
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Ik heb even wat oude antwoorden op deze site betreffende storing E2 opgezocht:

E2 erik s
Deze code geeft aan dat de vlotter onderin de machine water detecteerd. achterkant openmaken en controleren voor lekage.

WA 3773 Guus
De foutcode E2 wordt veroorzaakt door (lek)water onderin de machine is inderdaad op te lossen door te resetten. Als het probleem blijft, even de machine 45 graden naar voren kantelen waardoor het water onder de vlotter weg kan.

Bauknecht Symphonie 1400 hanneke
Ik had de filter schoongemaakt, dus eerst via slangetje water weg laten lopen. Toen ik een was ging draaien slangetje en/of filter niet goed gedaan dichtgedaan, waardoor al het water weg was gelopen die nodig was voor het wassen. Wanneer ik nu opnieuw het wasprogramma wil starten, blijft de wasmachine op spoelstop springen, gevolgd door E2 wat ik ook probeer, er komt geen water meer in de wasmachine en komt dus keer op keer met E2 en spoelstop. Wie weet hoe ik de wasmachine kan 'resetten'

Witgoedmonteur
Er is water in de bodem van de machine gekomen waardoor er een drijver omhoog is gekomen die een schakelaar bedient. Leg de wasmachine even op zijn rug waardoor dit water eruit loopt, zet hem weer rechtop en meestal is het probleem opgelost, zorg er wel voor dat het filter weer goed dicht zit.

Hanneke
Hartelijk dank voor de tip!!!!!! de wasmachine doet het gelukkig weer, groetjes Hanneke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu