Bauknecht WA 8788 centrifugeerd niet

Tim1987

  • #1
Hallo,

Mijn Bauknecht wasmachine centrifugeerd niet, hij werkt het hele programma af alleen op het moment dat hij moet gaan centrifugeren stopt hij en geeft aan dat hij klaar is. Ook los centrifugeren doet hij niet.

In eerste instantie dacht ik dat het de pomp was. (deze heb ik vervangen), helaas het probleem is er nog....

Toen dacht ik dat het de koolborstels waren. (ook deze zijn vervangen), helaas het probleem is er nog....

Nu denk ik dat het het deurslot is maar dit weet ik niet zeker, het lampje van deur open blijft altijd branden...
Alleen wanneer ik een test uitvoer (knop op afpompen, 4x op voorwas drukken) dan test hij alle functies, als laatste ook het centrifugeren, en jawel bij de test doet het centrifugeren het wel.

Is het volgens jullie ook het deur slot? Heb deze er al uitgehaald, als ik hem heen en weer beweeg rammelt er iets.....?

Hopelijk weten jullie er wat over....

Groeten Tim
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Ik vermoed dat de koolborstels op zijn.
In het testprogramma zit er geen wasgoed in de machine, dan kan de machine nog net even centrifugeren, met belading trekt de motor het niet meer.
 

Tim1987

  • #3
Ja dat idee had ik ook maar zoals ik al zij heb ik de koolborstels al vervangen.
De oude waren ook nog niet echt versleten. Maar nu zitten er in ieder geval nieuwe in!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Koolborstels liefst vervangen als ze minder dan 15 lang zijn, ze lijken dan nog wel lang maar de druk op de collector wordt steeds minder, wasbeweging gaat dan nog maar centrifugeren gaat dan meestal niet meer.
 

Johnie

  • #5
Kijk even naar het luchtkamertje daar zal wel een hoop hard geworden rommel in zitten
denk dat hij voor onder de manchett zit
 

Jes2983

  • #6
Tim,
ik denk dat je ofwel een probleem hebt met de motor ( centrifugeren is op hoge snelheid en dat doet hij niet , wassen is op zeer lage snelheid) ofwel een probleem met de elektonica . Beide niet zo eenvoudig om op te lossen .
Mvg

Jan
 

Johnie

  • #7
Tim haal het voorpaneel er maar af dan zit er onderde manchette een luchtkamertje dat zit dicht maak het maar schoon en hij doet het weer
 

Tim1987

  • #8
OK, bedankt ik zal het gaan proberen ben momenteel niet thuis aanwezig dus dat duurt nog even voor ik het kan proberen.
In ieder geval bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu