Bauknecht WA 3360 technische gegevens

Wekke

  • #1
Beste,

Ik ben op zoek naar de technische gegevens van mijn wasmachine Bauknecht WA 3360 B met servicenummer 8583 126 01000. Blijkbaar kan ik niets terugvinden op internet.
Waar ik vooral naar op zoek ben is de inhoud, het verbruik zowel elektrisch als water, ...
In de handleiding staat niets in.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Werner
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Het enige dat ik daarover kan vinden is dat de servicedocumentatie als kenmerk november 1996 heeft. De machine is daarom waarschijnlijk van diezelfde tijd, wat ouder of wat jonger.

Dit stond er nog wel in:
Trommelgegevens
Trommelinhoud 48 l
Was draaital 40/54 rpm
Centrifuge (BE 'zwier') draaital max. 1200 rpm
Belading
Katoen 5 kg
Kook/Bonte was 5 kg
Katoen rapid 3 kg
Kreukherstellend 2,5 kg
Kreukherstellend rapid 1,5 kg
Fijne was 1,5 kg
Wol 1 kg

Gebruiksgegevens zijn niet te vinden, maar reken maar dat deze machine heel wat meer energie en water gebruikt dan een modern exemplaar.

Waterverbruik kun je vaststellen door vó'r een normale wasbeurt de stand van de watermeter te noteren en daarna ook. Vanzelfsprekend moet je er dan op letten tussendoor geen water op andere plekken te gebruiken.

Energieverbruik kun je eventueel meten met een energiemeetapparaat. Dat is een apparaatje dat je in de wandcontactdoos doet en daar de stekker van het verbruiksapparaat in steekt. Zijn er vanaf zo'n 25 Euro. Alternatief is stand van de elektrameter noteren voor en na. Maar dat is lastiger, omdat je niet zomaar alle andere verbruikers in huis kunt (en wilt) uitzetten. :wink:
 

Wekke

  • #3
Bedankt Kees, ik gok op 5kg.
Waar kan je deze servicedocumentatie terugvinden?
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Op een plek waar jij geen toegang hebt... :wink:
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu